یک سامانه بارشی جمعه وارد کشور می شود

صادق ضیائیان کارشناس هواشناسی، با بیان اینکه براساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش یابی امش در شرق گیلان ، مازندران، گلستان، خراسان شمالی و شمال خراسان‌رضوی بارش پراکنده و وزش باد و کاهش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود گفت: روز پنجشنبه در استان‌های ایلام، لرستان ،کرمانشاه و جنوب کردستان ابرناکی، وزش باد و بارش پراکنده رخ خواهد داد.

 

ضیائیان بیان کرد: روز جمعه با ورود سامانه بارشی از غرب کشور در شمال غرب، غرب و دامنه‌های جنوبی البرز واقع در استان‌های قزوین ، البرز و تهران افزایش ابر، وزش باد و رگبار پراکنده رخ خواهد داد.

او توضیح داد: تا  شنبه و یکشنبه سامانه بارشی ضمن تقویت علاوه‌بر استان‌های قزوین، البرز و تهران، شمال شرق و مناطق شمالی جنوب را نیز تحت تاثیر قرار خواهد داد.

ضیائیان تصریح کرد: در مناطق سردسیر و مرتفع بارش برف و در نقاطی از غرب و جنوب غرب کشور هم رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید انتظار می‌رود.

او یادآور شد: در پنج روز آینده در برخی نقاط هرمزگان و جنوب استان‌های سیستان‌وبلوچستان و کرمان ابرناکی و احتمال بارش باران گاهی با رعد و برق و و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود . جمعه و شنبه خلیج‌فارس و شنبه غرب دریای خزر مواج است.

ضیائیان درباره آب‌وهوای استان تهران هم بیان کرد: فردا آسمان تهران صاف تا قسمتی ابری گاهی همراه با وزش باد خواهد بود. بیشترین دمای تهران به ۱۷ درجه و کمترین آن به ۸ درجه می رسد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.