واکنش بازار ارز و سکه به سخنان صالح آبادی

آرامش دلاری در بازار سکه

کدخبر: ۴۵۰۵۱۳
تا زمانی که قیمت دلار نوسان خاصی را تجربه نکند،‌ بعید است که سکه بازان ریسک خاصی رفتاری خاصی را از خود بروز دهند.
آرامش دلاری در بازار سکه

به گزارش اقتصادنیوز، دیشب با آرامش فضای بازار دلار،‌ سکه بازان میزان خریدهای خود را کاهش دادند. کاهش خرید معامله گران بازار سکه موجب شد که قیمت سکه به زیر محدوده ۱۱ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان بازگردد. این در حالی بود که دیروز بعدازظهر سکه توانسته بود تا محدوده ۱۱ میلیون و ۹۴۰ هزار تومانی پیشروی کند.

به گفته فعالان، زمانی که قیمت دلار به افزایش خود بالای خط ۲۷ هزار و ۷۵۰ تومان ادامه نداد و یکی از مقام های ایرانی از آغاز مذاکرات تا پیش از هفته دوم آذرماه خبر داد، سکه بازان نیز به تدریج از موقعیت خرید فاصله گرفتند و سعی کردند با احتیاط نسبت به اتفاقات رخ داده، واکنش نشان دهند.

با این حال،‌ دیشب بخشی از بازیگران فلز گران بهای داخلی سعی می کردند که بخشی از صحبت های رییس کل بانک مرکزی را برجسته کنند و با استفاده از آن،‌احتمال عدم بازگشت آرامش به بازار ارز را بیشتر جلوه دهند. صالح آبادی رئیس کل بانک مرکزی دیشب در مصاحبه با یک برنامه تلویزیونی عنوان کرد که  برنامه‌ای برای افزایش نرخ سود در هیچ سطحی نداریم و تورم در حال کاهش است.

عدم افزایش نرخ سود از نگاه برخی فعالان بازار سکه موجب می شود که سرمایه ها از بازار پول دور بمانند و اوراق دولتی کمتری به فروش برسد.

این در حالی بود که اخیرا میزان فروش اوراق در دولت رییسی افزایش یافته بود. کارشناسان عنوان می کردند که تامین بخشی از کسری بودجه از طریق فروش اوراق می تواند تا حدی از افزایش نرخ تورم جلوگیری کند. طبیعتا در صورتی که نرخ سود افزایش پیدا نکند،‌ اوراق زیادی به فروش نخواهد رفت و اثرات کسری بودجه آشکارتر خواهد شد. همین موضوع دیشب توجه برخی از سکه بازان را به خود جلب کرده بود. با این حال، تا زمانی که قیمت دلار نوسان خاصی را تجربه نکند،‌ بعید است که سکه بازان ریسک خاصی رفتاری خاصی را از خود بروز دهند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید