شرطی که یک نماینده برای از سرگیری مذاکرات گذاشت

اردشیر مطهری با تاکید بر اینکه غربی‌ها باید همه تحریم‌های ضدایرانی را لغو کنند، اظهار کرد: آمریکا و کشورهای غربی تحریم‌های ظالمانه‌ای را در همه ابعاد و حوزه‌های مختلف علیه ایران اعمال کرده‌اند و آنان اگر به دنبال از سرگیری مذاکرات هستند، باید با لغو کامل تحریم‌ها حسن نیت خود را نشان دهند.

وی متذکر شد: تعداد تحریم‌های آمریکا و غربی‌ها بعد از انعقاد برجام و به خصوص در دوران ریاست جمهوری ترامپ به شدت افزایش یافت و باید همه این تحریم‌ها به صورت کامل برطرف شود.

نماینده مردم گرمسار در مجلس شورای اسلامی درباره سازوکار دولت سیزدهم در مذاکرات هسته‌ای، گفت: موضع دولت رئیسی آن است که ما باید به توانمندی‌های خودمان تکیه و ایستادگی کنیم و غربی‌ها باید همه تحریم‌ها را لغو کنند.

مطهری با بیان اینکه دولت سیزدهم موضع بسیار منطقی و خوبی را اتخاذ کرده است، ادامه داد: مذاکرات فرسایشی فایده‌ای برای ملت ما ندارد و نباید به مذاکره اینچنینی و فرسایشی تن داد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با تاکید بر اینکه غربی‌ها با وقت‌کشی در مذاکرات به دنبال رسیدن به اهداف خودشان هستند و ما به هیچ وجه نباید در دور جدید مذاکرات به آنان اجازه فرصت‌سوزی دهیم، تصریح کرد: علاوه بر این، قابل توجیه نیست که تحریم‌های ایران سر جای خودش بماند و مذاکرات از سر گرفته شود و یکی از مسائل مهم پیش از آغاز مذاکرات آن است که همه تحریم‌ها لغو شود.

وی با اشاره به اینکه باید خطوط قرمز در مذاکرات حفظ شود، افزود: دولت فعلی قطعاً در مذاکرات آتی به خطوط قرمز نظام توجه می‌کند و از مسیر منحرف نمی‌شود.

نماینده مردم گرمسار در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اگر تحریم‌ها لغو شود و در مذاکرات احترام متقابل وجود داشته باشد، قطعاً ما به نتیجه مطلوب دست می‌یابیم و تاکید جمهوری اسلامی ایران است که این بار باید مذاکرات برد - برد باشد.

مطهری با بیان اینکه سیاست کلی ما آن است که معطل مذاکرات نمانیم،اظهارداشت: مذاکرات و منافع حاصل از آن نباید یک طرفه و فقط برای کشورهای غربی باشد و ما هم باید از منافع مذاکرات هسته‌ای بهره‌مند شویم. دشمنان فکر نکنند که با تحریم‌های حداکثری و ظالمانه خود می‌توانند ملت ایران را به زانو در بیاورند و بدانند که ما ملت مقاومی داریم و خوشبختانه دولت سیزدهم هم معیشت مردم را به مذاکرات گره نمی‌زند.

شرط مهم یک نماینده برای از سرگیری مذاکرات/ مذاکرات فرسایشی فایده‌ای ندارد

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.