باقری‌کنی: روسیه و چین از ایران در مذاکرات حمایت می‌کنند

باقری که با هدف انجام مذاکرات دوجانبه با سرگئی ریابکوف همتای روسی خود درباره دور جدید مذاکرات لغو تحریم‌های ظالمانه علیه ملت ایران در وین شامگاه پنجشنبه وارد مسکو شده است تصریح کرد: در مذاکرات لغو تحریم های غیر قانونی و ظالمانه علیه ملت ایران از این به بعد هم انتظار و هم پیش بینی ما این هست که این دو کشور همراهی خوبی را با مواضع جمهوری اسلامی ایران در قالب گفت و گوهایی که در قالب گروه ۱+۴ داریم، داشته باشند.

معاون سیاسی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی با اشاره به مذاکرات خود با «انریکه مورا» هماهنگ کننده کمیسیون مشترک برجام» د ر مورد مذاکرات وین در تهران و بروکسل خاطرنشان کرد: در تهران گفت و گوهایی داشتیم و در ادامه آن گفت و گو ها دو روز پیش هم در بروکسل صحبت های سازنده، جدی و صریحی با ایشان داشتیم با این هدف که گفت و گوها برای لغو تحریم های غیرقانونی و ظالمانه علیه ایران در دور جدید شکل بگیرد.

وی گفت: الزامات و اقتضائاتی را که بایستی از نظر ما رعایت بشود، در این گفت و گو ها مطرح کردیم و قرار شد که ایشان (مورا) این نگاه و مولفه ها را با طرف‌های دیگر در گروه ۱+۴ مطرح کند.

باقری اظهار کرد: در ادامه و بر اساس توافق انجام شده با کشورهای گروه ۱+۴ قرار شد مذاکرات دو جانبه ای نیز با هر یک از این کشورها برای اشتراک دیدگاهها در باره مذاکرات لغو تحریم‌های ظالمانه علیه ملت ایران انجام شود و در همین چارچوب به دعوت ریابکوف اولین دور این مذاکرات امروز جمعه با طرف روسی انجام خواهد شد.  

وی در مورد آغاز زمان دور جدید مذاکرات لغو تحریم ها افزود: آن چیزی که در دور جدید از اهمیت جدی برخوردار است آمادگی طرف مقابل برای تصمیم گیری در زمینه لفو تحریم های غیرقانونی و ظالمانه است.  

معاون سیاسی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران همچنین در پاسخ به سوالی در باره استقبال آمریکا از گفت و گوهای جدید گفت: «گفت و گوی های ما با کشورهای گروه ۱+۴ است».

وی گفت: با توجه به روابط گسترده و دو جانبه ای که با روسیه داریم بخش قابل توجهی از سفر به صحبت و گفت و گو با باگدانوف معاون وزیر خارجه روسیه در باره مناسبات دو جانبه و هم در مورد مسائل و مشکلاتی که در مناسبات فی مابین وجود دارد اختصاص داده خواهد شد و در این گفت و گو ها برای رفع موانع و همینطور در باره گشایش دریچه های جدید در مناسبات دو حانبه و ارتقا همکاری های در عرصه های مختلف که بتواند منافع دو کشور را در زمینه های مورد علاقه را تامین کند رایزنی خواهیم کرد.

 باقری و هیات همراه امروز جمعه با سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه و میخائیل باگدانف نماینده ویژه رئیس جمهوری روسیه در امور خاورمیانه و شمال آفریقا و معاون وزارت خارجه روسیه دیدار و گفت و گو خواهد کرد.

باقری‌کنی: روسیه و چین از موضع ایران در مذاکرات حمایت می‌کنند

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.