جزییات تازه از پشت پرده حمله سایبری اخیر

نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس اظهار داشت: با وجود هک شدن سامانه توزیع بنزین همگی دیدیم که در همان ساعت‌های ابتدایی کار راه‌اندازی مجدد جایگاه‌های سوخت توسط کارکنان نفت انجام شد و در زمان کمتر از ۱۲ ساعت مجدد سوختگیری در جایگاه‌ها از سر گرفته شد.

هوشمندی دولت و صبوری مردم مانع از تحقق برنامه دشمن برای تکرار حوادث آبان 98 شد

قاسم ساعدی نماینده مردم دشت آزادگان در مجلس شورای اسلامی  با اشاره به هک شدن سامانه توزیع بنزین در کشور گفت:‌ دشمن بر آن بود تا از این طریق موجبات نارضایتی مردم را فراهم کند و به خیالش حوادث آبان‌ماه سال 98 دوباره در کشور تکرار شود.

وی افزود: ارشادات مقام معظم رهبری، هوشمندی دولت و صبوری مردم باعث شد تا دشمن در رسیدن به هدفش برای ناآرام کردن کشور ناکام بماند که البته بیان این نکته نیز ضروری به نظر می‌رسد در آبان 98 هم بی‌تدبیری مقامات اجرایی کشور زمینه‌ساز ناآرامی در جامعه شد.

ساعدی خاطرنشان کرد: امروزه جنگ سایبری در سطح جهان مورد استفاده کشورها  علیه یکدیگر قرار می‌گیرد و اینگونه نیست که فقط ایران از این جنگ آسیب ببیند و حتی کشورهایی مثل آمریکا نیز بارها برای‌شان پیش آمده که سایت‌ها و سامانه‌های مهمی که در اختیارشان است توسط هکرها هک شده است.

وی افزود: هک شدن سامانه توزیع بنزین به معنای ضعف ما نیست و آنچه مهم است عملکرد پس از هک شدن این سامانه است که ما در کمتر از نصف روز توانستیم سوختگیری در جایگاه‌ها را از سر بگیریم.

نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس اظهار داشت: مهم این است که توجه به مسائل مهم و مسائل امنیتی و ... ما را نباید از توجه به مواردی همچون سامانه سوخت و مسائل مرتبط به امور روزمره و ... غافل کند چرا که در جنگ سایبری همه این موارد می‌تواند هک شود و ما می‌توانیم نگاه جامع‌تر نسبت به این موارد داشته باشیم.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.