به گزارش اکوایران، قیمت دلار عصر روز پنج‌شنبه در حوالی 27 هزار و 630 تومان قرار داشت. قیمت دلار در شروع معاملات امروز تغییراتی منفی را به ثبت رساند و روی 27 هزار و 570 تومان ایستاد. قیمت درهم امارات در شروع معاملات امروز روی 7 هزار و 510 تومان قرار داشت و مرز 7 هزار و 500 تومان را از دست نداده بود. با ضرب کردن قیمت درهم در نرخ تبدیل درهم به دلار (3.673) عدد 27 هزار و 584 تومان به دست می‌آمد که به نرخ بازاری دلار بسیار نزدیک بود. طبق روند معمول اگر قیمت درهم رشد نمی‌کرد، باید قیمت دلار قدری کاهش می‌یافت تا اندازه حباب منفی قیمتی آن بزرگ شود. به هر روی قیمت دلار در معاملات نیمه اول روز نوساناتی محدود را به ثبت رساند و در نهایت روی 27 هزار و 530 تومان قرار گرفت.

محرک‌های نزولی قیمت دلار چه بودند

به نظر می‌رسید دو دسته از اخبار توجه فعالان بازار را به خود جلب کرده بود. دسته اول مربوط به افت شاخص بورس بود و دسته دوم سیگنال‌های مثبت مربوط به مذاکرات را منعکس می‌کرد. مثلا سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفته است که مسائل حل نشده اندکی بعد از آخرین دور مذاکرات وین باقی مانده است. البته با وجود این اخبار مثبت، پافشاری ایران بر اینکه آمریکا تعهد دهد در صورت حصول توافق دیگر از آن خارج نشود، می‌تواند مانعی بر سر راه مذاکرات باشد، چرا که دادن ضمانتی از این نوع با قانون اساسی کشور آمریکا در تضاد است.

واکنش قیمت سکه به افت قیمت دلار

قیمت طلا در معاملات روز جمعه تغییراتی منفی را به ثبت رساند و روی 1784 دلار قرار گرفت. قیمت دلار نیز به صورت محدود افت کرده بود. قیمت سکه تحت تاثیر افت قیمت طلا و دلار، 35 هزار تومان نسبت به نرخ عصر پنج‌شنبه افت کرد و روی 11 میلیون و 830 هزار تومان قرار گرفت. حباب قیمتی سکه با احتساب قیمت 27 هزار و 550 تومان برای دلار، 2.23 درصد به دست می‌آمد. قیمت بازاری سکه به ارزش ذاتی آن نسبتا نزدیک بود و تغییرات قیمتی در بازار سکه با احتیاط و به آرامی صورت می‌گرفت.

برای جمع‌بندی می‌توان گفت قیمت دلار به صورت محدود افت کرد. عملکرد قیمت طلای جهانی در روز گذشته منفی بود. قیمت سکه تحت تاثیر افت قیمت طلا و دلار قدری پایین آمد. حباب قیمت سکه کوچک و تغییرات قیمتی در بازار سکه محتاطانه بود. افت شاخص بورس و اخبار مثبت برجامی توجه فعالان بازار را به خود جلب کرده است.