رصد بازار خودروهای داخلی؛

بازار خودرو آرام گرفت + جدول قیمت

کدخبر: ۴۵۱۰۱۸
اقتصادنیوز: در حالی که بازار خودرو هفته گذشته را با رشد قیمت به پایان رساند، امروز 8 آبان 1400 باشروع دومین هفته آّبان و نزولی شدن قیمت دلار، بازار خودرو کمی آرام گرفت.
بازار خودرو آرام گرفت + جدول  قیمت

به گزاش اقتصادنیوز ؛ ارزیابی های صورت گرفته از بازار خودرو نشان دهنده آن است که سایپایی ها امروز روز آرامی را پشت سرگذاشته اند و تنها «کوییک معمولی» رشد یک میلیون  تومانی در بازار داشته است.  استپ قیمت در بازار محصولات سایپا در حالی رقم خورد که امروز دلار افت 150 تومانی داشت، نوسان قیمت دلار در بازار یکی از عمده دلایلی است که فعالان بازار تغییر پی در پی قیمت خودرو را به آن نسبت می دهند.

از سوی دیگر به گفته فعالان بازار خودرو سردرگمی در بازار نیز موجب شده تا بازار خودرو واکنش های متناقض از خود نشان دهد که این امر بر رفتار بازار اثرگذار بوده است.  همچنین درحال حاضر بازار با رکود عجیبی روبرو است بطوریکه نه فروشنده تمایلی به عرضه خودرو دارد و نه خریدار قدمی برای خرید بر می دارد با این شرایط بازار عرضه و تقاضای چندانی به خود نمی بیند که این امر نیز بر قیمت خودرو در بازار اثرگذار است.

 وضعیت محصولات سایپا در بازار

از جمله محصولات سایپا که امروز مورد ارزیابی قرار گرفته اند، می‌توان به «شاهین»، «کوییک R »، «کوییک معمولی»، «تیبا صندوقدار»، «تیبا2» و «ساینا» اشاره کرد.

رصد بازار خودرو نشان دهنده آن است که امروز «شاهین» بدون تغییر در بازار با قیمت  328 میلیون تومان عرضه شد.

اما هرچند «کوییکR» امروز بدون تغییر و با قیمت 175 میلیون تومان در بازار قیمت خورد، اما  «کوییک معمولی» امروز عنوان سرکش بازار خودرهای سایپا را به نام خود زد و رشدی یک میلیون تومانی را تجربه کرد و با قیمت 172 میلیون تومان معامله شد.

از سوی دیگر خانواده تیبا نیز امروز تغییر قیمت نداشت و  با این شرایط  «تیبا 2» معمولی با قیمت 162 میلیون تومان و «تیبا صندقدار» نیز با قیمت 150 میلیون تومان در بازار قیمت گذاری شدند. «ساینا» هم بدون تغییر در بازار 161 میلیون تومان قیمت خورد.

سایپا 8

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید