توضیحات یک نماینده  مجلس درباره تأخیر در وصل شدن سامانه پمپ بنزین‌ها
 

هادی بیگی‌نژاد درباره اینکه آیا بازدید رئیسی از پمپ بنزین‌ها در زمان حمله سایبری، تاثیری داشته یا خیر، گفت: «من تجربه شخصی خودم را از آن روز‌ می‌گویم. آن روز پیگیر شدیم و گفتند بنزین 1500 تومانی به علت قطعی شبکه، حذف و دستور داده شده که به شکل 3 هزار تومانی توزیع شود. من به پمپ بنزین رفتم که ببینم این خبر درست است یا خیر. وقتی رفتم آنجا، دیدم که پمپ بنزین کاملا تعطیل است و نه بنزین 1500 تومانه و نه 3 هزار تومانی نبود.»

وی ادامه داد: «بنابراین بازدید میدانی مسئول، در وهله اول منجر به دریافت اطلاعات دقیق خودش می‌شود که واقعا کار تا کجا پیش رفته. چرا که ممکن است در گزارش‌دهی خلاف و اشتباهی شکل گرفته باشد. در وهله دوم هم به مردم این پیام را می‌دهد که من در میدان هستم، خودم رصد می‌کنم و شما نگرانی نداشته باشید. اما اینکه این کار به تنهایی کافی است یا خیر، باید بگویم خیر کافی نیست. در نتیجه آقای رئیسی هم به وزارت نفت رفت و کار را از آنجا دنبال کرد، تیم‌های گسترده‌ای را بر سر کار گذاشتند برای اینکه کار را سرعت بخشند که این دیگر یک عملیات اجرایی بود و بحث آرامش دادن به جامعه نبود.»

بیگی‌نژاد افزود: «معمولا وقتی مسئول بالا دستی بر سر زیر مجموعه خود حاضر می‌شود، کار با سرعت بیشتری انجام می‌شود. رفتن آقای رییسی به وزارت نفت این حسن را داشت که وزیر نفت و پالایشگاه، با شدت بیشتری کار را پیگیری کردند. اینها حسن‌های کار بوده اما نکته‌ای که وجود دارد این است که امیدواریم نقطه ضعفی که باعث شده تا ما این آسیب را ببینیم، شناسایی شود که چه اتفاقی افتاد که شاهد این حمله بودیم.»

این نماینده مجلس درباره اینکه عملکرد وزارت نفت در این موضوع را چگونه ارزیابی می‌کند، بیان کرد: «در ابتدا که غافلگیر شدند چرا که ضربه خیلی سختی بود و دچار شوک شدند. ولی بعد از یکی دو ساعت به خودشان آمدند و توانستند ماجرا را جمع کنند. بعضی اوقات آدم می‌بیند که یک فرد و گروهی تمام تلاششان را می‌کنند و از همه توان دیگران هم استفاده و با بقیه هم مشورت می‌کنند. این موارد باعث خوش‌بینی نسبت به عملکرد طرف می‌شود.»

وی در ادامه تاکید کرد: «وزارت نفت تمام امکاناتش را به میدان آورد و همچنین از دیگران کمک گرفت. گروه‌های متعددی را بر سر کار آورد، در استان‌ها بخشنامه زدند که با کارشناسان مشورت کنید و کمک بگیرید. این موارد و مکاتبات را وقتی مشاهده می‌کنیم، به این نتیجه می‌رسیم که تمام توان خود و هم دیگران را به میدان آورده که اینها حسن است. اگر دولت آقای رئیسی با تاخیر هم این کار را انجام می‌دهند به معنی کند بودن عمل نیست بلکه بدان معنا‌ست که کار سخت است.»

نه آنها حل نشده و به این زودی هم حل نمیشود کف یک هفته را در نظر بگیرید نکته بعدی این است که باید چند لایه برنامه بنویسند تا اگر یکی را زدند دیگری را بیایند روی مدار. احتمال دارد سیستم قبلی را اجرا کنند و بعد وارد مدار چند لایه شود که کار سخت و زمان بری است. 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.