لبنان برای حل بحران دست به دامان آمریکا شد

بسام المولوی در گفت وگو با برنامه «المشهد اللبنانی» که کامل آن به زودی از شبکه «الحره» پخش خواهد شد، گفت: دولت لبنان برای حل و فصل مشکلات بوجود آمده با عربستان سعودی و کشورهای حوزه خلیج فارس، از طرف آمریکایی درخواست میانجیگری کرد.

المولوی تصریح کرد: کاردار سفارت آمریکا در لبنان ضمن شرکت در نشست امروز کمیته وزارتی بررسی بحران لبنان با عربستان، به آنچه طرف لبنانی در چارچوب این میانجیگری از وی خواسته است، گوش فرا داد.

وزیر لبنانی فاش کرد که دولت لبنان در این نشست از طرف آمریکایی خواست تا «با عربستان در همه زمینه‌های مربوط به مسائل باقی‌مانده و مطالبات سعودی گفت‌وگو کند».

وی در مورد احتمال استعفای دولت، این موضوع را منتفی دانست و گفت: «نجیب میقاتی، نخست وزیر راه حل را استعفای دولت نمی‌داند، بلکه ادامه مسئولیت دولت را به دوش می‌کشد».

وزیر کشور لبنان خاطرنشان کرد: طرف لبنانی آماده است تا خواسته‌های سعودی‌ها را بویژه در رابطه با کنترل قاچاق مواد مخدر برآورده کند.

قرداحی روز دوشنبه گذشته با شرکت در برنامه «پارلمان ملت» شبکه تلویزیونی الجزیره حمله ائتلاف سعودی را محکوم کرد که این موضوع واکنش اعضای شورای همکاری خلیج فارس از جمله ریاض را به همراه داشت.

وی در پاسخ به سوالی درمورد موضعش درباره جنگ یمن گفته بود: ملتی از خودشان دفاع می‌کنند آیا به کسی تجاوز می‌کنند؟ به نظر من این جنگ یمن پوچ است و باید متوقف شود.

در پی اظهارات جورج قرداحی وزیر اطلاع رسانی لبنان پیرامون یمن، عربستان روز جمعه سفیرش در بیروت را فراخواند و از سفیر لبنان در ریاض نیز خواست ظرف ۴۸ ساعت کشور را ترک کند.

ریاض این اظهارات قرداحی را توهین و غرض‌ورزی در حق عربستان و امارات دانست و اقدامات متعددی علیه لبنان اتخاذ کرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.