تهران سرد می شود/ کاهش دما از ٨ تا ١٢ درجه

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران از عصر چهارشنبه تا جمعه شب (۱۲ تا ۱۴ آبان ماه) کاهش محسوس دما به‌طور میانگین بین ۸ تا ۱۲ درجه سلسیوس پیش‌بینی می‌شود.

بر اساس بررسی داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، وضعیت جوی استان تهران طی دو روز آینده آسمانی قسمتی ابری تا نیمه‌ابری گاهی همراه با افزایش ابر و وزش باد در پاره‌ای نقاط به‌ویژه ارتفاعات با رگبار پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

از عصر امروز تا فردا شب (۱۰ تا ۱۱ آبان ماه) در نواحی پرتردد شهری در بعضی ساعات انباشت آلاینده‌های جوی و غبار محلی مورد انتظار است. از ابتدای وقت چهارشنبه تا ظهر پنجشنبه (۱۲ آبان ماه) در سطح استان وزش باد نسبتا شدید تا شدید و از ظهر پنجشنبه تا جمعه شب (۱۳ تا ۱۴ آبان ماه) کولاک برف در ارتفاعات کوهستانی پیش‌بینی می‌شود.

همچنین با نفوذ سامانه بارشی از عصر چهارشنبه تا جمعه شب (۱۲ تا ۱۴ آبان ماه) در بعضی ساعات بارش باران گاهی رگبار و رعد و برق و در ارتفاعات مه رقیق و بارش باران و برف مورد انتظار است. طی این مدت کاهش محسوس دما به‌طور میانگین ۸ تا ۱۲ درجه سلسیوس و در ارتفاعات یخبندان شبانه سطح زمین پیش‌بینی می‌شود.

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، ایستگاه فیروزکوه - امین آباد با دمای  ۹ درجه سانتیگراد سردترین نقطه استان تهران در ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است.

آسمان تهران فردا (۱۱ آبان) قسمتی ابری همراه غبارمحلی، گاهی نیمه ابری و وزش باد با حداقل دمای ۱۵ و حداکثر دمای ۲۴ درجه سانتیگراد و طی ‌چهارشنبه (۱۲ آبان ماه) ابری، گاهی وزش باد شدید، اوایل شب رگبار و رعد و برق با حداقل دمای ۱۲ و حداکثر دمای ۲۳ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.