اظهارنظر عجیب گروسی درباره بازرسی آژانس در ایران

گروسی در روزهای گذشته بارها مدعی شده از ماه فوریه سال جاری میلادی آژانس قادر به دسترسی به فیلم‌های ضبط‌شده از تأسیسات هسته‌ای ایران نبوده است.

این در حالی است که کارشناسان می‌گویند گروسی به جای انجام فعالیت‌های فنی به بازی‌های سیاسی در جهت منافع کشورهای غربی روی آورده است.

«فریدون عباسی»، رئیس سابق سازمان انرژی اتمی چند روز پیش در مصاحبه‌ای تصریح کرده بازرسی‌های آژانس اتمی طبق روال سابق ادامه دارند.

گروسی امروز سه‌شنبه (۱۱ آبان/ ۲ نوامبر) در مصاحبه با آسوشیتدپرس درباره بازرسی‌ها در ایران گفت: «می‌توانم بگویم مثل پرواز کردن در آسمانی پر از ابرهای متراکم است. ما الان داریم پرواز می‌کنیم و می‌توانیم همین روال را ادامه دهیم، ولی نه برای مدت طولانی.»

آسوشیتدپرس نوشته مدیر کل آژانس در این مصاحبه ابراز امیدواری کرده بتواند به زودی به ایران بازگردد و «گفت‌وگوهای سطح بالا و رو در رو» با ایران را از سر بگیرد.

مدیر کل آژانس اتمی گفت: «این، همانقدر که به نفع آنها است به نفع جامعه بین‌المللی است چون اگر آنها می‌خواهند تصمیمشان برای ادامه برنامه هسته‌ای جهت مقاصد صلح‌آمیز را ادامه دهند باید ضمانت‌های لازم را درباره آنچه در کشورشان می‌گذرد ارائه کنند.»

طبع شعر آژانس گل کرد/گروسی: بازرسی در ایران مثل پرواز در ابرهای متراکم است

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.