رصد بازار خودروهای داخلی؛

مسیر زیگراگی خودرو در بازار + جدول قیمت

کدخبر: ۴۵۲۰۶۹
اقتصادنیوز : هرچند بازار خودرو روز گذشته را به آرامی به پایان رساند، اما امروز 12 آبان 1400و برای دومین بار در هفته جاری شاهد رشد قیمت خودرو در بازار بودیم.
مسیر زیگراگی خودرو در بازار + جدول قیمت

 به گزارش اقتصادنیوز ؛ به گفته فعالان بازار خودرو سردرگمی در چشم انداز سیاست خارجی کشور موجب شد تا قیمت خودرو نیز همانند سایر بازارهای سرمایه ای زیگزاگی به پیش برود؛ بطوریکه با هر خبر بر نوسان و شدت زیگزاگ آن افزوده می شود. اظهارنظرهای مطرح شده در خصوص برجام یکی از موارد اثرگذار بربازار بوده و مورد بعدی به خبر رویارویی نیروهای ایرانی و آمریکایی در خلیج فارس باز می گردد. عواملی که بر شدت سردرگمی ‌ها افزود و موجب شد تا امروز نرخ دلار به 27 هزار و 700 تومان برسد . عواملی که بر بازار خودروهای پرتیراژ نیز اثرگذاشت و قیمت ایران خودرویی ها را  دو تا پنج میلیون تومان بالا برد.   

علاوه بر عوامل سیاسی به گفته فعالان بازار کمبود عرضه خودروهای صفر در بازار هم بر افزایشی شدن قیمت خودرو اثرگذار بود، بطوریکه با بالا رفتن قیمت دلار شاهد کاهش بیش از پیش عرضه در بازار بوده ایم و این امر نیز بر صعودی شدن قیمت خودروهای پرتیراژ اثر گذار بوده است.  

با توجه به ارزیابی بازار خودرو می توان گفت امروز «سمند LX با موتورEF7  » و « سورن پلاس » در بازار امروز پنج میلیون تومان افزایش قیمت داشته اند و «رانا پلاس»، «دنا معمولی» نیز با افزایش دو میلیون تومانی در بازار عرضه شدند و سایر پرتیراژهای ایران خودرو هم امروز بدون تغییر در بازار قیمت گذاری شدند.

وضعیت محصولات ایران خودرو در بازار

از جمله محصولات پرتیراژ ایران خودرو می توان به «پژو 206 تیپ 2»، « پژو 206 تیپ 5»، «پژو 206 صندوقدار» ، «سمند LX با موتورEF7  »  و « سورن پلاس »، «رانا پلاس»، «دنا معمولی»، «دنا پلاس توربو اتوماتیک»  اشاره کرد.

رصد بازار خودرو نشان دهنده آن است که قیمت «سمند LX با موتورEF7 » امروز با افزایش پنج میلیون تومانی به 275 میلیونی تومان رسید. «سورن پلاس» هم با افزایش 5 میلیون تومانی در بازار  320 میلیون تومان قیمت گذاری شد.

همچنین، «دنا معمولی» در بازار رشد دو میلیون تومان را تجربه کرد و قیمت آن به 332 میلیون تومان رسید، اما «دنا پلاس توربو اتوماتیک» امروز با حفظ ثبات قیمت خود در بازار با قیمت 470 میلیون تومان به فروش رفت.

قیمت «رانا پلاس» هم امروز رشدی دو میلیون تومانی داشت و در بازتر 277 میلیون تومان به قیمت خورد.

اما خانواده 206  امروز بدون تغییر در بازار قیمت گذاری شدند. آنطور که فعالان بازار خودروها میگویند، «پژو 206 تیپ 2» و « پژو 206 تیپ 5» همچون روز گذشته، به ترتیب با قیمت های 250 و 294 میلیون تومان قیمت خوردند و «پژو 206 صندوقدار» هم امروز 295 میلیون تومان بود. 

 

ایران 12

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید