هشدار مخبر درباره شروع پیک ششم کرونا

محمد مخبر عصر امروز(چهارشنبه) در جلسه روسای کمیته های تخصصی ستاد ملی مقابله با کرونا اظهار داشت: خوشبختانه با تلاش های گسترده دولت، واکسیناسیون به یکی از نقاط قوت در عملکرد دولت تبدیل شده و خوشبختانه این امر رضایتمندی مردم را به همراه داشته است.

معاون اول رئیس جمهور با تاکید بر ضرورت افزایش تلاش ها برای پیشگیری از پیک ششم کرونا، افزود: به فضل الهی با افزایش واردات واکسن و تولید واکسن داخلی، امروز مشکلی برای تأمین واکسن در کشور وجود ندارد و انتظار می رود با استمرار واکسیناسیون و تصمیم گیری درباره تزریق دوز سوم و دوز یادآور بر اساس پیشنهادات کمیته علمی، شاهد کاهش مرگ و میر در کشور باشیم.

در این جلسه که رئیس دفتر رئیس جمهور، معاون اقتصادی رئیس جمهور و وزرای بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، فرهنگ و ارشاد اسلامی، نیز حضور داشتند، گزارشی از آخرین وضعیت تزریق واکسن، روند هفتگی ابتلا و فوت در ایران، روند بستری روزانه، آخرین رنگ بندی شهرها و آمار فوت کشورهای دیگر ارائه شد.

در این جلسه همچنین گزارشی از وضعیت سلامت روان افراد مبتلا به کرونا و نیز سلامت روان در ایران و جهان در دوران پساکرونا ارائه شد.

همچنین در این جلسه پیشنهاداتی برای پیشگیری از وقوع پیک ششم کرونا و برنامه ریزی برای تزریق دوز سوم واکسن و دوز یادآور مطرح و پیشنهادات لازم در این خصوص برای ارائه در ستاد ملی کرونا جمع بندی شد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.