راهیابی پنج فیلم ایرانی به جشنواره نیوزیلند

جشنواره بین‌المللی فیلم نیوزیلند که از فردا (پنجشنبه ۱۳ آبان) در چند شهر این کشور، هم‌زمان آغاز به کار می‌کند، پنج فیلم ایرانی را در برنامه نمایش‌های خود جا داده است.

«قهرمان» به کارگردانی اصغر فرهادی، «شیطان وجود ندارد» ساخته محمد رسول‌اف، «جنایت بی‌دقت» کارِ شهرام مکری، «خورشید» به کارگردانی مجید مجیدی و «جاده خاکی» ساخته پناه پناهی، پنج فیلمی هستند که در این جشنواره به نمایش در می‌آیند. 

جشنواره بین‌المللی نیوزیلند، در ۱۲ شهر این کشور به‌طور همزمان برگزار می‌شود که مهم‌ترین آن‌ها، ولینگتون، پایتخت نیوزلند است. این جشنواره از سال ۱۹۷۰ تا به امروز، بعد از پنجاه و یک سال برگزاری، به یک جشنواره مهم فیلم تبدیل شده است و هرسال، تعداد قابل توجهی از مهم‌ترین فیلم‌های سال را به نمایش می‌گذارد. 

علاوه بر این پنج فیلم، اکران آثاری چون «قدرت سگ» به کارگردانی جین کمپیون، «دست خدا» به کارگردانی سورنتینو، «تیتان» به کارگردانی ژولیا دوکورنو، «گزارش فرانسوی» به کارگردانی وس اندرسون، «خاطرات» ساخته ویراستاکول و «منطقه سیزده پاریس» به کارگردانی ژاک اودیار، تنها بخشی از برنامه این جشنواره هستند.

نیوزیلند که از کشورهای موفق در مهار همه‌گیری کرونا بوده است، ابتدا بخش اوکلند را به دلیل ترس از شیوع این بیماری از برنامه‌های جشنواره حذف کرد اما  سرانجام اعلام شد که سایر نمایش‌ها به شکل سال‌های قبل از سر گرفته می‌شوند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.