آمریکا یک شرکت اسرائیلی را تحریم کرد!

روزنامه آمریکایی واشنگتن پست امروز چهارشنبه در گزارشی اعلام کرد که دولت آمریکا شرکت صهیونیستی «پگاسوس» (NSO) را در لیست سیاه قرار داده است!

به گزارش این روزنامه آمریکایی، وزارت تجارت آمریکا با صدور بیانیه‌ای در این ارتباط ادعا کرد که این اقدام بخشی از «تلاش دولت بایدن برای قرار دادن حقوق بشر در مرکز سیاست خارجی ایالات متحده از جمله از طریق تلاش برای جلوگیری از گسترش ابزارهای دیجیتال سرکوب است»!

در صورت صحت ادعای این رسانه آمریکایی، شرکت‌های این کشور حق ندارند هیچ سخت افزار یا نرم افزاری را برای شرکت «پگاسوس» ارسال کنند؛ همچنین این شرکت صهیونیستی قادر نخواهد بود با شرکت‌ های بین‌المللی همکاری داشته باشد!

رسوایی پگاسوس در ماه میلادی جولای و پس از آن مطرح شد که یک سازمان رسانه‌ای غیردولتی فرانسوی به نام «داستان های ممنوعه» به همراه عفو بین الملل، اطلاعاتی را منتشر کردند که حاکی از توسل ده‌ها کشور به این نرم افزار به عنوان یک ابزار جاسوسی نامشروع بود.

گفته می‌شود که حدود ۵۰ هزار شماره تلفن در معرض جاسوسی پگاسوس قرار داشته اند که صاحبان دو مورد از آنها از نزدیکان جمال خاشقجی روزنامه نگار مقتول سعودی هستند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.