گزارش اقتصادنیوز از آخرین تحولات بازار طلا و ارز پایتخت

خبری که بازار ارز و سکه را به هم ریخت!

کدخبر: ۴۵۲۰۸۳
اقتصادنیوز: بازار ارز و طلای ایران که این روز ها با اخبار برجام وارد فاز نزولی شده بود امروز 12 آبان 1400 با انتشار خبر مواجهه نیروی دریای سپاه با ناو آمریکایی در دریای عمان مجددا به فاز صعودی تغییر مسیر داد.
خبری که بازار ارز و سکه را به هم ریخت!

به گزارش اقتصادنیوز ، قیمت دلار آمریکا روز  سه شنبه 40 تومان کاهش یافت و  با  27 هزار و 550 تومان بسته شد .این اسکناس آمریکایی در شروع معاملات بازار ارز امروز بر مدار صعود قرار گرفت و  با ۴۰ تومان افزایش، 27 هزارو 590 تومان نرخ گذاری شد. در ادامه روند بازار امروز با انتشار خبر برخورد سپاه با ناو آمریکایی در آب های دریای عمان قیمت دلار بر روی 27 هزار و 630 قرار گرفت و در انتهای روز با 27 هزار و 800 تومان بسته شد. البته در کنار این خبر باید به رشد قیمت درهم نیز اشاره کرد. چرا که درهم یکی از عوامل صعود قیمت دلار آمریکا بوده است.  رسیدن دلار به مرز ۲۷ هزار و ۸۰۰ تومانی، انتظارات جدیدی را برای معامله‌گران ارزی ایجاد کرده است.این اتفاق موجب شد برخی از تحلیل‌گران فنی احتمال عبور اسکناس آمریکایی از مرز ۲۸ هزار تومانی را مطرح کنند. آنها باور دارند حتی دلار ممکن است به سوی ۲۸ هزار و ۳۰۰ تومان برود.


نوسان قیمت درهم بالای مرز حساس

قیمت درهم روز گذشته با کاهش همراه بود و در نهایت با 7 هزار و 515 تومان به کار خود پایان داد که نسبت به روز دوشنبه 15 تومان پایین رفته بود. در ابندای بازار امروز قیمت درهم درهم برروی 7 هزار و 530 تومان قرار گرفت و در انتهای معاملات ارزی امروز  با 7 هزار و 580 تومان به کار خود پایان داد. تحلیلگران معتقدند تا زمانی که قیمت درهم بالای 7 هزار و 500 تومان نوسان کند احتمال افزایش قیمت دلار محتمل است.  با ضرب کردن قیمت درهم در نرخ تبدیل (3.673) عدد 27 هزار و 841 تومان به دست می‌آمد که 41 تومان از قیمت دلار بازار بیشتر بود. در نتیجه حباب قیمت دلار با مقیاس درهم در معاملات امروز منفی بود

درهم

قیمت سکه و طلا اوج گرفت

در معاملات بازار امروز همزمان با افزایش قیمت دلار ، قیمت سکه و طلا نیز اوج گرفت.  این دو فلز گران بها در معاملات روز گذشته ریزش کرده بودند اما در بازار امروز افزایش را تجربه کردند. 

قیمت طلا روز گذشته مسیر نزول را دنبال کرد و با  قیمت 1 میلیون و 168 هزار و 900 تومان بسته شد. قیمت طلا در بازار امروز   با 4 هزارو 100 تومان افزایش، 1 میلیون و 173 هزار  تومان نرخ گذاری شد.

قیمت سکه عصر روز گذشته 35000 هزار تومان از ارزش خود را از دست داد و در نهایت بر روی 11 میلیون و 805 هزار تومان قرار گرفت.  قیمت سکه در شروع معاملات بازار امروز پیشروی کرد و با11 میلیون و 830 هزار تومان معامله شد. این فلز گران بها در  انتهای روز به 11 میلیون و 865 هزار تومان رسید. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید