انتظار کاهشی در بازار سکه با خبر شروع مذاکرات

معامله گران سکه با علامت های سیاسی و بیرونی متفاوتی مواجه شده اند. از یک سو، افت بهای اونس طلا در بازارهای جهانی موجب شده است که خریداران تمایل زیادی برای حضور در بازار فلز گران بهای داخلی نداشته باشند و از سوی دیگر، افزایش تنش بین ایران و آمریکا انتظار برخی از سکه بازان جهت رشد قیمت دلار را بالا برده است.

البته روز چهارشنبه سکه بازان بیشتر به علامت دلاری دقت کردند و با توجه به همین سیگنال ارزی توانستند کمی ارزش بازاری فلز گران بهای داخلی را بالا بیاورند. با این حال، دیشب اعلام شد که مذاکرات ایران و طرف های برجامی از ۸ آذرماه آغاز خواهد شد. این موضوع فضا در میان معامله گران بازار سکه را پیچیده تر کرد، چرا که ممکن است این اتفاق منجر به افت قیمت دلار در روز پنج شنبه شود.

در مورد افت قیمت دلار به واسطه اعلام این خبر نیز در میان معامله گران توافقی وجود نداشت. عده ای اعتقاد داشتند یک ماه دیگر زمان نزدیکی برای شروع مذاکرات نیست و با توجه به تنش های اخیر، ممکن است دلار به سرعت به خبر شروع مذاکرات واکنش نشان ندهد.

خبر تاریخ شروع مذاکرات پس از ساعت ۱۰ شب اعلام شد، زمانی که دیگر بازار پشت خطی سکه تعطیل بود. تا قبل از اعلام این خبر، سکه در آخرین خرید و فروش ها در محدوده ۱۱ میلیون و ۸۷۰ هزار تومان قرار داشت. پس از اعلام خبر شروع مذاکرات، دلار تا حدی از مرز ۲۸ هزار تومانی فاصله گرفت و حدود ساعت ۲۳ در محدوده ۲۷ هزار و ۷۷۰ تومانی مورد معامله قرار گرفت. به این ترتیب می توان گفت آخرین علامت به بازار سکه در شب گذشته، کاهشی بود و می تواند زمینه ساز افت قیمت فلز گران بهای داخلی در ابتدای روز جاری شود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.