به گزارش اکو ایران، دیشب اسکناس آمریکایی در معاملات پشت خطی درآستانه مرز ۲۸ هزار تومانی قرار گرفت. چنین صعودی در بازار ارز اهمیت زیادی داشت، چرا که آخرین بار دلار در اوایل مهرماه، کانال ۲۸ هزار تومانی را تجربه کرده بود و در هفته های اخیر توان صعود به بالای محدوده ۲۷ هزار و ۸۰۰ تومان را نشان نداده بود. با توجه به رشد معنادار دلار در شب گذشته و عبور از یک مقاومت حساس، برخی معامله گران انتظار داشتند که در ابتدای روز پنج شنبه، بازار بیشتر به کام افزایشی های بازار باشد.

با این حال، در ساعات انتهایی شب گذشته اعلام شد که از حدود یک ماه دیگر مذاکرات ایران و چهار به علاوه یک آغاز خواهد شد. انتشار این خبر از سوی باقری کافی بود که فروشنده ها در بازار دلار بیشتر شوند و به یکباره اسکناس آمریکایی را تا محدوده ۲۷  هزار و ۷۷۰ تومان ‍پایین ببرند.

نگرانی های امنیتی در بازار دلار

به گفته فعالان، جرقه رشد قیمت دلار را افزایش تنش های بین ایران و آمریکا رقم زد. دیروز در خبری اعلام شد که عملیات دزدی دریایی و سرقت نفت ایران توسط آمریکا، ناکام شده است. با اینکه این اتفاق در ابتدای آبان رخ داده بود، ولی اعلام آن،‌ معامله گران را از فضای توافق احتمالی هسته ای خارج و توجه آن ها را به سوی تنش های احتمالی جلب کرد.

 به گفته فعالان، برخی معامله گران سعی کردند ریسک احتمال پاسخ آمریکا را با خرید ارز پوشش دهند. در مقابل،‌ بخشی از تحلیل گران اعتقاد داشتند که دلار به دلیل شانتاژهای خبری صعودی شد و با آرام شدن جو خبری‌،‌در مسیر نزولی قرار خواهد گرفت.

برگشت دلار در آستانه مرز مقاومتی

به گفته دسته ای از تحلیل گران، با نزدیک شدن دلار به مرز ۲۸ هزار تومان، بخشی از معامله گران اقدام به سودگیری از خریدهای قبلی خواهند کرد. در صورتی که این سودگیری منجر به برگشت دلار به زیر محدوده ۲۷ هزار و ۸۰۰ تومان شود، نیروهای افزایشی از بازار خارج خواهند شد. با این حال، تثبیت بالای محدوده ۲۷ هزار و ۸۰۰ تومان، زمینه ساز حمله دوباره افزایشی ها به بازار دلار می شود. .