تداوم رکود معاملات در بورس

در روز سه‌شنبه برای سومین روز متوالی ارزش معاملات خرد کاهش یافت و به کمترین رقم در ۴ ماه اخیر ثبت شد. ارزش معاملات خرد در روز چهار‌شنبه ۴ هزار و ۶۴۱ میلیارد تومان بود که نسبت به روز پیشین رشد ۲۶ درصدی داشته و بالاترین رقم ارزش معاملات خرد در ۱۰ روز کاری اخیر از ۲۸ مهر ماه به این سو است. با این حال ارزش معاملات خرد در سطح پائینی قرار دارد که برای بورس تهران قابل قبول نیست. 

در هفته اخیر در روز دوشنبه به علت رشد ارزش معاملات اوراق بدهی ارزش کل معاملات بازار سهام تفاوت زیادی به روزهای دیگر داشت. روز دوشنبه معاملات کل بازار ارزشی معادل ۶۴ هزار و ۲۶۷ میلیارد تومان داشت که بالاترین رقم هفته بود. میانگین ارزش معاملات کل هفته ۱۷ هزار و ۸۹۵ تومان بود که نسبت به رقم ۱۷ هزار و ۹۲ میلیاردی هفته پیشین، رشد ۴.۷ درصدی داشته است.

در هفته‌های گذشته معاملات اوراق بدهی رونق بیشتری داشته است. مجموع ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه در هفته اخیر ۶۳ هزار و ۹۳۱ میلیارد تومان بود. این هفته به طور میانگین سهم ارزش معاملات اوراق درآمد ثابت در بازار سهام ۳۱ درصد بود که نسبت به سهم ۴۶ درصدی هفته پیشین کاهش یافته است.

مشروح این گزارش را در اقتصادنیوز با تیتر «سریال رکود معاملات در بورس تهران» بخوانید.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.