نماینده پیشین مجلس: انتصابات اخیر دولت زیر سوال است

وی با اشاره به موضع افکاری عمومی نسبت به انتصابات خویشاوندی که در دولت، شهرداری و مجلس انجام گرفته است، بیان کرد: چرا امروز در قبال برخی از انتصابات خویشاوندی موضع‌گیری صورت  می‌گیرد؟ به دلیل این‌که افرادی که این کارها را انجام می‌دهند در گذشته از همین ابزارها بدون در نظر گرفتن واقعیت برای این که به هدف‌شان که همان تخریب دولت و رقبای‌شان بود برسند، استفاده کردند.

وی ادامه داد: اگر بخواهیم بر اساس شایسته‌سالاری به انتصاب افرادی که در جاهای مختلف امروز منصوب می‌شوند، نگاه کنیم این اشخاص افراد باسابقه‌ای نیستند که تخصص مرتبط و سابقه کار اجرایی داشته باشند حتی کار کارشناسی هم نکرده‌اند که بگوییم کارشناس بوده‌اند و امروز صلاحیت دارند در مقامی قرار گیرند.

این نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اگر بخواهیم با نگاه جریانی که امروز زمام امور کشور را در دست دارد به انتصابات صورت گرفته نگاهی بیندازیم، این انتصابات زیر سوال می‌رود، اظهار داشت: رفتاری که این روزها از سوی تصمیم‌گیران صورت می‌گیرد، در تناقض با رویکرد گذشته‌شان در قبال دولت‌ها و رقبای‌شان است، از همین رو معتقدم حتی اگر با رویکری غیر از شایسته‌سالاری به این موضوع نگاه کنیم، باز هم بعضی از این انتصابات زیر سوال است.

انتقاد نماینده پیشین مجلس از ایجاد تقدس برای ربیس جمه‍ور/ انتصابات اخیر دولت زیر سوال است

وی درباره اظهارات لاله افتخاری از اعضای جبهه پیروان خط امام و رهبری مبنی بر این که « روش رئیسی برای اداره کشور روشی است که در اسلام توصیه شده است و سیره ائمه معصومین (ع) است» و پس از این اظهارات فرزندش به ریاست یکی از صندوق‌های مهم کشور گمارده شد، گفت: من نمی‌دانم منظور آن چیزی که دکتر افتخاری گفتند، چیست؟ بعضی‌ها حرف‌هایی را بدون مطالعه و تعقل می‌زنند که برای کشور هزینه ایجاد می‌کند و باعث می‌شود در فضای عمومی جامعه واکنش‌های منفی شکل گیرد!

میرزایی با بیان این‌که طرز حکومت‌داری و سیره و سنت ائمه اطهار واضح و مشخص است، عنوان کرد: سیره  پیامبر اسلام و امام علی (ع) کاملا واضح است و در تاریخ اسلام هم درباره آنان صحبت شده است؛ سایر ائمه اطهار هم موفق به تشکیل حکومت نشدند که مشاهده کنیم، باید ویژگی‌های حکومت نبوی و علوی را تشریح کنیم و بعد انطباق دهیم و سپس به طور واضح و دقیق سخن بگوییم.

وی تاکید کرد: شرایط امروز با گذشته قابل مقایسه نیست؛ زیرا جوامع پیچیده، کارها تخصصی‌تر و نقش‌ها گوناگون شده است. امروز شیوه حکومت‌داری یک مقداری متفاوت شده است به اعتقاد من باید از این کلی‌گویی‌ها و یا مشابهت‌سازی دست برداشت؛ چراکه مشکلی را حل نمی‌کند. 

این نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی بیان کرد: به هیچ عنوان نباید نظریه و تئوری‌سازی پشتوانه فعالیت‌های دولت باشد؛ چراکه این امر کمکی به حال مردم نمی‌کند. توجه داشته باشید دولت بر اساس رأی مردم روی کار آمده است و باید آن وظایف و خدماتی را که بر عهده‌اش است، انجام دهد، اگر دولت کارهایش را درست انجام داد، می‌تواند رضایت نیروها و اقشار مردم را به دست بیاورد اما اگر خوب به آن وعده‌هایی که داده جامه عمل نپوشاند و بخشی از مشکلات مردم را حل نکند، باعث تعمیق نارضایتی و بروز مشکلات جدی‌تر می‌شود که در نهایت باعث می‌شود در دوره بعد آقای رئیسی رأی نیاورد.

وی با بیان اینکه امروز دیگر نیازی نیست ما هاله‌ای از تقدس و نور برای دولت ایجاد کنیم زیرا این کار باعث آسیب به مبانی کشور می‌شود، گفت: برخی از موضع‌گیری‌ها و صحبت‌ها به مقدسات مردم که جزئی از چارچوب و اعتقادشان است، آسیب می‌زند. ما تجربه هاله نور را هم در گذشته داشتیم و مشاهده هم کردیم چه پاسخ‌های منفی داد، امروز هم نیاز نیست این گفتمان احیا و تکرار شود دولت باید در همان چارچوب، وظایف و اختیاراتی که دارد، کارش را انجام دهد. باید با آن مکانیسمی که  در قانون اساسی تعریف شده است، پیش برود.

میرزایی خاطرنشان کرد: آقای رئیسی وعده‌هایی به مردم داده است و بر اساس همین وعده‌ها باید عمل کند مردم هم از ایشان انتظار هاله نور ندارند که عده‌ای مطرح می‌کنند. دوستان بدانند مطرح کردن برخی از مباحت شأنیتی ندارد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.