جزییات ساخت ۲ میلیون واحد مسکونی در کشور از زبان وزیر راه

رستم قاسمی پنجشنبه در جلسه شورای اداری سمنان اظهار داشت: سهم استان سمنان در این طرح ساخت هفت هزار مسکن است که احداث سه هزار واحد از امروز آغاز شده و تا پایان سال به ۱۰ هزار واحد خواهد رسید.

وی افزود: ساخت واحد های مسکونی با توجه به ظرفیت صنایع و نیروی کار، اشتغالی عظیم در کشور ایجاد خواهد کرد و توافق نامه پیش خرید مصالح برای ثبات قیمت تا اتمام پروژه بزرگ مسکن در نظر گرفته شده است.

همچنین در پاسخ به مشکلات مطرح شده از سوی مدیران و مسئولان استانی سمنان بیان کرد: ظرفیت مطلوب دانشگاهی استان و پذیرش دانشجو از سراسر کشور نشان دهنده فعالیت مطلوب دانشگاه های این استان است و به همین دلیل زمین مورد نیاز برای احداث شهرک اساتید در اختیار دانشگاه سمنان قرار خواهد گرفت.

قاسمی با اشاره به مشکل کم آبی در کشور و استان سمنان گفت: طرح انتقال آب دریای خزر به سمنان از سال های گذشته بررسی شده و باتوجه به فرونشست زمین به دلیل برداشت های بی رویه از منابع آبی زیرزمینی انتقال آب قطعا مشکل استان سمنان را حل خواهد کرد.

وی افزود: استفاده از سدها به دلیل ضرورت بارش باران برای ذخیره سازی و مصرف آب با توجه به کاهش بارش ها راه حلی موقت است و انتقال آب از دریای شمال و جنوب  تا حد قابل توجهی راهگشا خواهد بود.

قاسمی همچنین گفت: برای رفع نواقص راه ها و تکمیل پروژه های نیمه تمام استان سمنان چهار هزار میلیارد ریال اعتبار در سفر امروز در نظر گرفته شده که مسیرهای سمنان به فیروزکوه، آزادشهر به شاهرود، تقاطع غیرهمسطح آرادان، مسیر آستانه به دیباج و دیگر راه های حادثه خیز استان سمنان از جمله مسیر های مورد نظر است.

وی افزود: مشکل اعتبار برای پروژه های نیمه تمام راه های استان سمنان، رفع نواقص و بهسازی راه های برون و درون شهری وجود ندارد اما انجام پروژه های ملی همچون آزاد راه حرم تا حرم با اعتبارات ملی زمان‌بر است.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به بهره مندی از منابع مالی دیگر برای تکمیل طرح های بزرگ ملی گفت: شرایط حمل و نقل کشور مطلوب نیست و با وجود بیش از ۱۴ هزار کیلومتر راه آهن در کشور  کمبود لوکوموتیو جدی است و برای حل مشکلات حمل و نقل زمینی و ریلی انعقاد تفاهم نامه با وزارت صنعت، معدن و تجارت در خصوص نوسازی در ناوگان زمینی و ریلی در نظر گرفته شده است.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی رییس جمهوری و هیات همراه امروز پنجشنبه از فرودگاه سمنان وارد استان شد.

به گزارش ایرنا، اعضای کابینه دولت سیزدهم به نمایندگی از آیت الله رئیسی امروز به نقاط مختلف هشت شهرستان استان سمنان سفر کرده اند تا ضمن بازدید از واحدها و طرح های مختلف، از نزدیک با مسایل شهرستانها آشنا شوند و به مشکلات مردم در موضوعات مختلف رسیدگی کنند.

شهرستان میامی در شرق استان سمنان میزبان سید امیر حسین مدنی معاون توسعه روستایی و مناطق محروم معاون اول رییس‌جمهوری، شهرستان های گرمسار و آرادان میزبان امین حسین رحیمی وزیر دادگستری، شهرستان دامغان میزبان بهرام عین‌الهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و شهرستان‌های گرمسار، سرخه و مهدیشهر میزبان سید جواد ساداتی نژاد وزیر جهادکشاورزی هستند.

سید رضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت به نمایندگی از رییس جمهوری به شهرستان شاهرود سفر کرده است و رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی  از شب گذشته از چند طرح عمرانی در شهرستان سمنان بازدید کرده است و چند بازدید دیگر در برنامه دارد. سید عزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نیز اکنون از چند طرح تاریخی و سرمایه گذاری گردشگری در شهرستان‌های سمنان و مهدیشهر بازدید می کند.

وزیر راه: ساخت ۲ میلیون واحد مسکونی در کشور به‌زودی آغاز می‌شود

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.