گزارش اقتصادنیوز از آخرین تحولات بازار طلا و ارز پایتخت

برجام، ترمز افزایش قیمت دلار و سکه را کشید!

کدخبر: ۴۵۲۳۱۷
نرخ ارز روز چهارشنبه تحت تاثیر خبر برخورد سپاه با ناو آمریکایی در آب های دریای عمان و خبر ممنوعیت مبادلات ارزی در افغانستان سرعت گرفت اما با مشخص شدن زمان مذاکرات برجام ترمز دلار کشیده شد.
برجام، ترمز افزایش قیمت دلار و سکه را کشید!

به گزارش اقتصادنیوز ، قیمت دلار آمریکا عصر روز گذشته در واکنش به خبر برخورد سپاه با ناو آمریکایی در آب های دریای عمان افزایش را تجربه کرد و در نهایت بر روی 27 هزار و 800 تومان  قرار گرفت . ترمز روند افزایشی قیمت دلار امروز پنجشنبه با مشخص شدن زمان مذاکرات برجام  کشیده شد و  در انتهای معاملات بازار ارز امروز  با27 هزار و 630 تومان به کار خود پایان داد.

قیمت درهم  پایین رفت

قیمت درهم روز چهارشنبه با افزایش قیمت دلار صعود کرد  و و در انتهای معاملات ارزی روز گذشته  بر روی  7 هزار و 580 تومان قرار گرفت.  قیمت درهم  امروز 40 پایین رفت اما همچنان بالای مرز حساس  7 هزار و 500 تومان در حال نوسان است.  در آخرین ساعات معاملات امروز قیمت درهم 7 هزار و 540 تومان بود. .با ضرب کردن قیمت درهم در نرخ تبدیل (3.673) عدد 27 هزار و 694 تومان به دست می‌آمد که 64 تومان از قیمت دلار بازار  کمتر بود.

قیمت  طلا و سکه در بازار امروز 

قیمت طلا 18 عیار روز گذشته نسبت به روز  سه شنبه با 4 هزارو 100 تومان افزایش بر روی 1 میلیون و 173 هزار  تومان  قرارگرفت اما در معاملات امروز به 1 میلیون و 168 هزار و 400 تومان رسید که در واقع افت 4هزار و 600 تومانی را تجربه کرده است. قیمت سکه در ابتدای معاملات روز گذشته با 11 میلیون و 830 هزار تومان معامله شد. این فلز گران بها در  انتهای روز چهارشنبه  با 11 میلیون و 860 هزار تومان بسته شد.  قیمت سکه در بازار امروز پنجشنبه 13 آبان 1400،  40 هزار تومان  پایین رفت و با 11 میلیون 820 هزار تومان مبادله شد. 

گرانی طلا و سکه در روز پایانی هفته +جدول قیمت

سیگنال های مثبت و منفی برجام 

با وجود مشخص شدن زمان مذاکرات برجام اما هنوز هم سایه آن بر بازار ارز سنگینی می کند. این را از کانال های تلگرامی قیمت دلار می توان به راحتی متوجه شد. مقامات ایران و آمریکا کماکان در حال رد و بدل کردن سیگنال های مثبت و منفی درباره برجام  هستند.

محسن رضایی،  معاون اقتصادی رئیس جمهوری گفت:  بحث مذاکرات در این دولت جدی است و  تحریم‌های خارجی را برمی‌داریم.

رئیسی در جمع راهپیمایان یوم الله ١٣ آبان در سمنان در باره برجام و تحریم ها اظهار داشت: مذاکره مدنظر ما، یک مذاکره نتیجه محور است و ما به هیچ عنوان از خواسته به حق ملت ایران یعنی رفع تحریم های ظالمانه کوتاه نخواهیم آمد.همانطوری که گفته‌ایم میز مذاکره را ترک نمی‌کنیم اما در مقابل زیاده خواهی ها هم که دنبال تضییع منافع ملت ما هستند ایستادگی میکنیم. وی در این رابطه ادامه داد: از منافع ملت ایران به هیچ عنوان عقب نشینی نخواهیم کرد هم رفع تحریم را دنبال می‌کنیم هم خنثی سازی تحریم ها را.

از سنگر مقامات آمریکایی سیگنال های مثبت و منفی مخابره می شود.  وندی شرمن، معاون وزیر خارجه آمریکا در گفتگو با الجزیره مدعی شد: ما از آغاز مجدد مذاکرات وین حمایت می‌کنیم و از ایران می‌خواهیم به طور جدی مذاکره کند. اما در کنار این سیگنال مثبت وندی شرمن  ، رهبران حزب جمهوری‌خواه در کنگره آمریکا گفته‌اند ایران بایستی هر توافق با دولت بایدن را از همان آغاز، مُرده فرض کند.

«واشنگتن‌فری‌بیکن» نوشته آنها می‌خواهند این پیام را به ایران ارسال کنند که بایدن از هیچ اختیاری برای دادن وعده ابدی رفع تحریم‌ها برخوردار نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید