محورهای سفرهای استانی سفیر ایران در اتریش

سفیر ایران در اتریش در سفری دو روزه به استان های فورالبرگ، سالزبورگ و اتریش علیا با مقامات مختلف سیاسی، اقتصادی و دانشگاهی دیدار و در خصوص گسترش و تقویت تعاملات با استان های مختلف کشورمان رایزنی کرد.

عباس باقرپور در جریان این سفر با شهردار، معاون استاندار و مدیران عامل برخی شرکت های اقتصادی عمده فورالبرگ دیدار کرد و از برخی کارخانجات در این استان بازدید کرد.

او همچنین با رئیس اتاق بازرگانی اتریش علیا، مدیران عامل برخی شرکت های تجاری هاگنبرگ، رئیس دانشگاه سالزبورگ و برخی موسسات تحقیقاتی در این استان دیدار کرد. بازدید از پارک فنآوری هاگنبرگ از دیگر برنامه‌های سفر وی عنوان شده است.

عباس باقرپور پیش از این، دو مرتبه دیگر به استان اتریش علیا و یک مرتبه به استان سالزبورگ سفر و با استاندار، شهردار و بخش های خصوصی آن استانها دیدار کرده بود.

روابط ایران و اتریش به رغم تحریم‌های ظالمانه و غیرانسانی آمریکا در سال‌های اخیر، همواره از یک سطح پایدار و مطلوبی برخوردار بوده است. اتریش شهریور ماه گذشته یک میلیون دُز واکسن ضد کرونا به ایران اهدا کرد.

«الکساندر شالنبرگ» وزیر امور خارجه سابق اتریش پیشتر به ایرنا گفته بود که ما به ۱۶۰ سال روابط باثبات و دوستانه دیپلماتیک با ایران افتخار می‌کنیم و به طور قطع مایلیم تا این رویه را ادامه دهیم.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.