فراکسیون حزب الله عربستان را مسؤول تشدید بحران لبنان دانست

فراکسیون وفاداری به مقاومت وابسته به حزب الله در پارلمان لبنان جمعه شب با انتشار بیانیه‌ای درباه تحولات داخلی و منطقه‌ای، عربستان را مسؤول تشدید بحران لبنان دانست.

فراکسیون وفاداری به مقاومت وابسته به حزب الله در پارلمان لبنان اعلام کرد که عربستان مسؤول تشدید بحران در کشورشان است و این مسأله را نتیجه طبیعی رویکرد این کشور می دانند که زبان‌ها را می بندد و آزادی‌ها عمومی را نادیده می گیرند.

این فراکسیون با حمایت از سخنان "جورج قرداحی" وزیر اطلاع‌رسانی لبنان درباره جنگ یمن نیز اعلام کرد: توصیف درستی که وی به کار برد، در واقع همان ماهیت جنگی است که عربستان علیه یمن و مردم مظلوم آن به راه انداخت و پاسخ دولت ریاض به این سخنان هرگز ما و اکثریت ملت لبنان و ملل منطقه و جهان را متقاعد نخواهد کرد. جنگ سعودی‌ها علیه یمن و ملت مظلوم آن یک جنگ متجاوزانه، ظالمانه و بیهوده بوده و باید متوقف شود.

قرداحی وزیر اطلاع‌رسانی لبنان به تازگی در برنامه‌ای تلویزیونی با بیهوده خواندن جنگ عربستان سعودی علیه یمن، از نیروهای جنبش انصارالله یمن حمایت کرده و گفته بود که این نیروها نیز همانند حزب‌الله از خود و کشورشان حفاظت می‌کنند.

همین اظهارات قرداحی بهانه‌ای برای تشدید مواضع عربستان علیه لبنان شد و دولت ریاض به همراه امارات، بحرین، کویت و دولت مستعفی یمن سفیران خود را از بیروت فراخوانده و از سفرای لبنان در کشورشان خواستند تا این کشورها را ترک کنند.

کمیسیون وفاداری به مقاومت همچنین نسبت به دیکته‌های طرف‌های خارجی درخصوص فعالیت دولت هشدار داد و اعلام کرد که این اقدام موجب خدشه دار شدن کرامت ملی از یک طرف شده و نیز تهدیدی برای ثبات کشور و شکست انتخابات پارلمانی از سوی دیگر خواهد شد، از سوی دیگر نه تنها این بحران را حل و فصل نمی‌کند، بلکه بر شدت آن می‌افزاید.

این فراکسیون بار دیگر همبستگی خود را با اسیران فلسطینی اعتصاب کننده اعلام کرد، اسیرانی که به سیاست‌های خودسرانه رژیم صهیونیستی مخالف حقوق بشر اعتراض کردند.

فراکسیون حزب الله از سازمان‌های حقوق بشری خواست که رژیم صهیونیستی را محکوم کرده و عضویت آن را در سازمان ملل تعلیق کنند، به ویژه پس از آن که نماینده وی قطعنامه شورای امنیت را پاره کرد.

این فراکسیون همچنین اقدام‌هایی که دستگاه‌های رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی‌های مالک و ساکن کوی الشیخ جراح در قدس شریف را انجام دادند، به شدت محکوم کرد.

«گیلعاد اردان» یکشنبه هفته جاری (۹ آبان ماه) ضمن پاره کردن گزارش شورای حقوق بشر سازمان ملل، گفت که جای این گزارش در زباله است. ‌این رویداد در جریان نشستی اتفاق افتاد که در مجمع عمومی سازمان ملل برگزار شد.

اردان به شدت به گزارش شورای حقوق بشر سازمان ملل که در آن از رژیم صهیونیستی انتقاد کرده بود، حمله کرد و گفت: شورای حقوق بشر از ۱۵ سال پیش که تاسیس شده در ۹۵ قطعنامه به اسرائیل حمله یا انتقاد کرده، حال آنکه طی این مدت ۱۴۲ قطعنامه علیه دیگر کشورهای جهان صادر کرده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.