علم‌الهدی: دولت بنا را بر تحریم شکنی گذاشت و فروش نفت توسعه پیدا کرد

علم الهدی خطیب نماز جمعه مشهد گفت: دولت بنا را بر تحریم شکنی گذاشت و مساله فروش نفت توسعه پیدا کرد و طراحی دولت هم به جایی رسید که دیگر به انتقال پول از طریق بانکها احتیاج نداشته باشد از این رو آمریکا خواست با قدرت نظامی جلوی این کار را بگیرد و راه آن نیز دزدی دریایی بود و در این مسیر در خلیج فارس به خاطر حضور قدرتمند شناورهای ارتش و سپاه جرأت نکردند و خواستند در دریای عمان این کار را انجام دهند.

خطیب نماز جمعه مشهد گفت: به تعبیر امام کاری که دانشجویان ما در تسخیر لانه جاسوسی انجام دادند انقلاب دوم بود و آمریکا سیلی خورد و دنیا فهمید قدرت آنها پوشالی است 

سید احمد علم الهدی در خطبه‌های نماز جمعه امروز مشهد گفت: آمریکا ۴۰ سال است که شکست می‌خورد و آخرین آن در ماجرای دریای عمان و نفتکش اتفاق افتاد.

وی ادامه داد: دولت بنا را بر تحریم شکنی گذاشت و مساله فروش نفت توسعه پیدا کرد و طراحی دولت هم به جایی رسید که دیگر به انتقال پول از طریق بانکها احتیاج نداشته باشد از این رو آمریکا خواست با قدرت نظامی جلوی این کار را بگیرد و راه آن نیز دزدی دریایی بود و در این مسیر در خلیج فارس به خاطر حضور قدرتمند شناورهای ارتش و سپاه جرأت نکردند و خواستند در دریای عمان این کار را انجام دهند.

امام جمعه مشهد گفت: آنچه در دریای عمان رخ داد و در عمق این عملیات و دلاوری ها بود تحریم شکنی دشمن بود و تحریم دشمن شکسته شد و آنها از راه تحریم نمی‌توانند بر ما مسلط شوند و این ارزش داشت.

علم الهدی افزود: رزمندگان غیور ما تحریم شکنی کردند که دشمن به هیچ وجه دستش به ما نمی‌رسد و تحریم هم دیگر اثر ندارد.

وی اضافه کرد: نیویورک تایمز که ارگان سراسری و قوی جهانی دولتمردان آمریکاست بعد از خروج این کشور از افغانستان نوشته که آمریکا قدرت درگیری با ایران را ندارد و  این ماجرای اخیر هم افتضاحی برای آمریکایی‌ها شد.

امام جمعه مشهد گفت: همه اینها ترجمه یک کلمه است و آن این که خدا با ماست. آمریکا بیش از ۴۰ سال است در دنیا تحقیر می شود و شکست می‌خورد و آنها امروز نگران این هستند که همانند شوروی دچار فروپاشی شوند.

علم الهدی افزود: روز ۱۳ آبان یادآور سه خاطره است یکی ۱۳ آبان سال ۴۳ که امام خمینی (ره)به ترکیه تبعید شد، دیگری  ۱۳ آبان ۵۷ که دانش آموزان انقلابی در دانشگاه تهران به شهادت رسیدند و سومی ۱۳ آبان سال ۵۸ که جوانان غیور پیرو خط امام لانه جاسوسی آمریکا را تسخیر کردند.

وی اضافه کرد: به تعبیر امام کاری که دانشجویان ما در تسخیر لانه جاسوسی انجام دادند انقلاب دوم بود و آمریکا سیلی خورد و دنیا فهمید قدرت آنها پوشالی است و قدرتی ندارند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.