کویت به دنبال دبیرکلی اوپک

به گزارش دنیای اقتصاد به نقل از ایسنا، هیثم الغیص نخستین رقیب برای جانشینی محمد بارکیندو است که موعد خدمتش در ژوییه به پایان می رسد.

دبیرکل آینده در حالی که این سمت را بر عهده خواهد گرفت که اوپک و متحدانش شامل روسیه باید محدودیت عرضه تاریخی که در دوران پاندمی کووید ۱۹ به اجرا گذاشتند را با امید به احیای کامل اقتصاد جهانی، به طور کامل خاتمه دهند.

دبیرکل اوپک چهره عمومی و مسئول برگزاری دیدارها از جمله دیدارهای فوق العاده و اجرای امور روزانه دبیرخانه این گروه در وین است.

هیثم الغیص از ژوئن نایب رییس بازبینی بین المللی شرکت نفتی دولتی کویت پترولیوم بوده است. پیش از آن وی نماینده شماره دوی کویت بود که سالها در این سمت خدمت کرده بود و به عنوان یکی از اعضای کمیته فنی مشترک هم حضور داشت.

پلاتس به نقل از منابع آگاه نوشت: هیچ نماینده دیگری از اوپک هنوز برای این احراز این سمت کاندید نشده است.

این مقام که تحت مقررات اوپک می تواند به مدت دو سه ساله بر عهده گرفته شود باید به تایید همه ۱۳ عضو این گروه برسد که پروسه مذکور معمولا با کشمکشهای سیاسی همراه بوده و اغلب به بن بست می رسد.

بر اساس گزارش پلاتس، بارکیندو نامزدی بود که در سال ۲۰۱۶ در آخرین لحظه مورد موافقت قرار گرفت. وی در سال ۲۰۱۹ به مدت سه سال دیگر در این سمت ابقا شد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.