احضار وزیر اقتصاد و رئیس سازمان بورس به مجلس

ادامه بررسی شور دوم لایحه نظام رتبه بندی معلمان در حضور وزیر علوم، در کمیسیون آموزش به منظور پاسخگویی به ۵ سؤال نمایندگان بخشی از دستورکار این کمیسیون است.

حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در کمیسیون اجتماعی به منظور پاسخگویی به ۱۱ سؤال نمایندگان و همچنین حضور مجدد وی به همراه رئیس سازمان تامین اجتماعی و مدیرعامل شستا به منظور بررسی تقاضای تحقیق و تفحص از شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی و همچنین توضیحات وزیر ورزش درباره بازنگری در قانون تسهیل ازدواج جوانان و همچنین حضور رئیس سازمان صدا و سیما و رئیس صندوق بازنشستگی این سازمان به منظور بررسی تحقیق و تفحص از این صندوق بخشی از دستورکارهای کمیسیون اجتماعی است.

حضور وزیر اقتصاد و رئیس سازمان بورس در کمیسیون اقتصادی به منظور پاسخگویی در خصوص ساماندهی وضعیت بازار سرمایه و همچنین بررسی تقاضای برخی نمایندگان از تحقیق و تفحص از اتاق بازرگانی و انتخاب اعضای هیات تحقیق و تفحص از عملکرد سازمان بورس و نشست مشترک اعضای این کمیسیون با معاون اول رئیس جمهور بخشی از دستورکارهای این کمیسیون است.

نشست مشترک اعضای کمیسیون امنیت ملی با رئیس قوه قضائیه و نشست مشترک اعضای این کمیسیون با رئیس مجلس بخشی از دستورکارهای این کمیسیون است.

[وزیر اقتصاد و رئیس سازمان بورس به مجلس احضار شدند/ جزئیات نشست بهارستانی ها با مخبر و محسنی اژه ایی]

بررسی طرح‌های تقسیمات کشوری با موضوع ایجاد استان‌های جدید و بررسی طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات شوراهای اسلامی کشور بخشی از دستورکارهای کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهاست.

بررسی اجرای احکام قانون بودجه سال جاری در حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر با حضور سازمان برنامه و بودجه، معاون وزیر نیرو و مدیرعامل سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر، دیوان محاسبات و مرکز پژوهش‌های مجلس و بررسی وضعیت تامین سوخت نیروگاه‌های کشور بخشی از دستورکارهای کمیسیون انرژی است.

رئیس کل بانک مرکزی در هفته جاری به کمیسیون برنامه و بودجه آمده و توضیحاتی در مورد شاخص‌های اقتصادی کشور و درآمدهای ارزی ۷ ماهه به اعضای این کمیسیون ارائه می‌کند، ضمن اینکه رسیدگی به کلیات طرح نظام‌نامه برنامه‌ریزی و بودجه کشور هم در دستورکار این کمیسیون است.

در کمیسیون بهداشت هم مشکلات دستیاران پزشکی با حضور مسئولان مختلف بررسی خواهد شد، ضمن اینکه وزیر بهداشت در این کمیسیون حاضر شده و به ۶ سؤال نمایندگان پاسخ خواهد داد.

اعضای کمیسیون صنایع هم نشست مشترکی را با وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح برگزار می‌کنند.

وزیر راه و شهرسازی هم در کمیسیون عمران حاضر شده و به ۱۰ سؤال نمایندگان پاسخ می‌دهد،‌ ضمن اینکه نشست مشترکی هم با حضور وزرای نفت و راه با موضوع قیر در این کمیسیون برگزار خواهد شد.

کمیته تربیت بدنی و جوانان کمیسیون فرهنگی هم پیرامون اتفاقات اخیر در ورزش کشور گزارشی را به این کمیسیون ارائه می‌کند.

موضوع ترک فعل مسئولان دستگاه‌های اجرایی در قصور و کوتاهی در انجام وظایف قانونی اجرای قانون هوای پاک در کمیسیون کشاورزی بررسی خواهد شد، ضمن اینکه آخرین وضعیت سامانه بازارگاه و نحوه توزیع نهاده‌های دامی هم در این کمیسیون بررسی می‌شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.