پیش بینی بازارها 16 آبان 1400

بازار خودرو در حالت انتظار! /ردپای ماینرهای بورس در مجلس

کدخبر: ۴۵۲۷۶۰
اقتصادنیوز: بازارها امروز 16 آبان 1400 همچون روز شنبه تمایل به شکل گیری تحرکات مثبت در سمت خریداران دارند.
بازار خودرو در حالت انتظار! /ردپای ماینرهای بورس در مجلس

به گزارش اقتصادنیوز، در معاملات روز شنبه در بازار ارز، قیمت دلار یک پله در همان کانال 27 هزار تومان صعود کرد و البته توان خود را برای ورود به کانال 28 هزار تومان می آزماید. سکه هم به تاثیر از تحرکات مثبت دلار در کانال 12 میلیون تومان قرار گرفت. به نظر میرسد هم قدم شدن سکه و دلار در معاملات شنبه، ریسک فروش را برای آنان در روز یکشنبه کاهش داد. فعلا بازار متاثر از رویدادها و تحولات سیستماتیک بیشتر میل به صعود دارد تا سقوط. اگرچه با مثبت شدن شاخص بورس در معاملات شنبه، برخی از سیگنال تعاملی بازارها به همدیگر خبر دادند. با این وصف روز یکشنبه بازار بیشتر میل به حرکت آرام پلکانی صعود دارد.

بازار سهام: شاخص روبه جلو

در بازار سهام تهران شاخص ها اگرچه در روز شنبه شاهد افزایش 3 درصدی بودند اما در روز یکشنبه میتواند با چالش هم مواجه شود. با این وصف توان سمت تقاضا بالا ارزیابی میشود و این وضعیت میتواند دوباره شاخص را به جلو حرکت دهد. همسو با این تحولات باید منتظر ماند که تراز پول حقیقی ها در بازار در چه جهتی (ورودی یا خروجی) دنبال میشود. در صورت بالا باقی ماندن ارزش معاملات خُرد و تداوم جریان ورودی پول حقیقی ها به بازار سهام و تداوم خروج پول حقیقی ها از صندوق ها با درآمد ثابت (در معاملات روز شنبه سنگین ترین خروج حقیقی ها از صندوق ها به ثبت رسید) بازار میتواند فعلا شاهد استمرار مسیر روبه جلوی شاخص باشد.

بازار مسکن: ادامه ثبت نام نهضت تولید ملی مسکن

در بازار مسکن اگرچه به صورت واقعی تغییری در قیمت ها مشاهده نمیشود اما براساس آمار بانک مرکزی شاهد کاهش قیمت ها بودیم. البته براساس آمار میدانی برخی از مناطق پایتخت همچون منطقه 22 با شرایط بهتری از لحاظ قیمتی روبه رو هستیم و با روند بهتری از منظر معاملات روبه روییم. با این وصف فعلا بازار درگیر دو موضوع ثبت نام نهضت تولید ملی مسکن و وام ودیعه است. بازار مسکن اگرچه در شرایط انتظاری در وضعیت رکود به سر میبرد اما در هر صورت میتواند در فصول تقاضا با تغییر وضعیت روبه رو شود.

بازار خودرو: تابعی از دلار

در بازار خودرو، قیمت ها در یک تابع دلاری قرار دارد؛ بدین معنا که نوسانات بازار ارز به سرعت روی بازار خودرو و قیمت آنان در بازار آزاد اثر میگذارد. این تکانه های مثبت در قیمت خودروهای ایران خودرو و سایپا در روز شنبه هم دیده شد. البته روز یکشنبه قرار است طرح ساماندهی خودرو که یکبار به شورای نگهبان رفته و به مجلس برگشته است، دوباره در کمیسیون صنایع مجلس مورد بررسی قرار گیرد. معاملات روز یکشنبه هم تابعی از بازار ارز ممکن است تکانه های قیمتی را تجربه کند. 

بازار ارز دیجیتال: جلسه بررسی ماینرهای بورس در مجلس

در بازار ارز دیجیتال با تعطیلی بازارهای جهانی باید منتظر بازگشایی بازارها در روز دوشنبه بود؛ در تازه ترین تحولات روز جمعه، رمز ارز شیبا اینو با سقوط آزاد مواجه شد. در داخل کشور مهمترین اخبار بازار ارز دیجیتال همچنان حول محور موضوع ماینرهای کشف شده در بورس تهران برمی گردد که قرار است روز سه شنبه در مجلس با حضور وزیر اقتصاد، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار و مدیرعامل شرکت بورس تهران این موضوع در کنار تازه ترین وضعیت بازار سهام (بورس و فرابورس) مورد بررسی قرار گیرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید