جزئیاتی تازه از یک عملیات جدید مقاومت فلسطین علیه ارتش اسرائیل

به گزارش خبرگزاری فلسطینی سما، گردان‌های شهید عز الدین القسام شاخه نظامی جنبش حماس جزئیات جدیدی از نخستین عملیات کماندوی دریایی نیروهای خود علیه ارتش رژیم صهیونیستی را منتشر کرد.

گردان‌های شهید عز الدین القسام با انتشار مطلبی در وبسایت خود درباره جزئیات نخستین عملیات کماندوی دریایی نیروهای مقاومت فلسطین علیه ارتش رژیم صهیونیستی نوشت: "حمدی انصیو" اولین شهید یگان‌های کماندویی بود که عملیات دریایی را با برخورد قایق خود به قایق ارتش اسرائیل و انفجار آن انجام داد.

طبق این گزارش، حمدی انصیو کماندو هفتم نوامبر ۲۰۰۰ در نخستین عملیات دریایی مقاومت فلسطین نقطه عطف مهمی را در تاریخ مقاومت رقم زد و در آن زمان شوک بزرگی را به رهبران رژیم صهیونیستی و نیروی دریایی این رژیم وارد کرد.

در این گزارش آمده است: در تاریخ مذکور یک قایق پر از ده‌ها کیلوگرم مواد منفجره که توسط انصیو هدایت می‌شد از دریا گذشت تا به عمقی که قایق‌های ارتش رژیم اشغالگر و نیروی دریایی آن حضور داشتند، رسید.

طبق نوشته وبسایت گردان‌های القسام، این کماندوی فلسطینی به تنهایی و در تاریکی شب به یکی از قایق‌های ارتش رژیم صهیونیستی نزدیک می‌شود و اینگونه نشان می‌دهد که یک ماهیگیر خسته است. زمانی که به یکی از قایق‌های مذکور نزدیک می‌شود قایق خود را منفجر می‌کند و شماری از نیروهای رژیم را به هلاکت  رساند.

گردان‌های القسام چند هفته پس از وقوع آن، مسئولیت این عملیات را برعهده گرفت و در ۱۰ دسامبر ۲۰۰۰ بیانیه نظامی را در این باره صادر کرد.

در این بیانیه آمده است: ضربه محکمی به دشمن می‌زنیم و در زمان مناسب اعلام می‌کنیم و تاخیر در اعلام این عملیات به دلایل امنیتی بوده است.

طبق این بیانیه، حمدی یک قایق حامل ۱۲۰ کیلوگرم TNT با برخورد با یک قایق صهیونیستی از نوع "دابور" منفجر کرد که منجر به انهدام آن و کشته و زخمی شدن افراد حاضر در آن شد.

عملیات استشهادی حمدی آخرین عملیات دریایی مقاومت فلسطین نبود و پس از آن این عملیات‌ها ادامه یافت و آخرین مورد آن عملیات "زیکیم" بود که طی آن ضربه درناکی به رژیم صهیونیستی وارد شد.

این رسانه در ادامه نوشت: این عملیات نقطه عطفی بود که در آن دکترین امنیتی دشمن ضعیف شد و پنج تن از نیروهای گردان‌های القسام به یک پایگاه دریایی زیکیم حمله کردند و قبل از درگیری از فاصله صفر با نظامیان اشغالگر، یک تانک صهیونیست‌ها را منفجر کردند.

گردان‌های شهید عز الدین القسام همچنین نوشت: در همین راستا، ترس صهیونیست‌ها از این یگان کماندویی مقاومت در حال افزایش است و آنها هر لحظه نگران انجام یک عملیات از طریق ساحل هستند و همین مسأله نیروی دریایی این رژیم را بر آن داشته تا آمادگی بیشتری برای مقابله با عملیات‌های آینده کماندوی دریایی مقاومت داشته باشند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.