انهدام اهداف متخاصم توسط سامانه‌ ۱۵ خرداد در رزمایش مشترک ذوالفقار ۱۴۰۰ ارتش

سامانه‌ پدافندی ۱۵ خرداد نیروی پدافند هوایی در ادامه مراحل اصلی رزمایش مشترک ذوالفقار ۱۴۰۰ ارتش موفق به انهدام اهداف متخاصم شد.

در این مرحله از رزمایش، هدف هوایی متخاصم که قصد ورود به منطقه عمومی رزمایش را داشت، ابتدا از سوی سامانه‌های راداری نیروی پدافند هوایی ارتش کشف و سپس با هماهنگی شبکه یکپارچه پدافند هوایی کشور به منظور درگیری به سامانه بومی ۱۵ خرداد واگذار شد که با شلیک موفق موشک از این سامانه‌ها، سرنگون شد.

دریادار سید محمود موسوی سخنگوی رزمایش مشترک ذوالفقار ۱۴۰۰ ارتش، گفت: سامانه پدافندی ۱۵ خرداد از جمله سامانه‌های پدافندی بومی و ساخت جمهوری اسلامی ایران است که در رزمایش‌های اخیر نیروی پدافند هوایی ارتش با موفقیت مورد آزمایش و ارزیابی قرار گرفته است.

وی افزود: کشف اهداف ریزپرنده و اجرای تیراندازی زمین به هوای شبانه توسط سامانه‌های توپخانه‌ای علیه اهداف هوایی متخاصم از جمله اقداماتی بود که در این مرحله از رزمایش توسط نیروی پدافند هوایی ارتش اجرا شد.

سخنگوی رزمایش مشترک ذوالفقار ۱۴۰۰، اجرای عملیات رهگیری هوایی پرنده‌های متخاصم توسط پهپاد کرار رهگیر را از دیگر سناریوهای اجراشده در این مرحله از رزمایش برشمرد.

دریادار موسوی با بیان اینکه هواپیمای اف ۴ نیروی هوایی ارتش با پرواز شبانه اقدام به فلر ریزی در منطقه عمومی رزمایش به منظور پشتیبانی از نیروهای سطحی خواهد کرد، گفت: همچنین یگان‌های توپخانه، زرهی، بالگردی و پهپادی نیروی زمینی ارتش، با اجرای آتش علیه نیروهای حمله ور در نقش دشمن، اهداف مورد نظر را با موفقیت منهدم کردند.

وی خاطرنشان کرد: خلاقیت و نوآوری‌های دفاعی از جمله موضوعاتی است که همواره در دستور کار ارتش جمهوری اسلامی ایران قرار داشته و به همین منظور طی سال‌های اخیر با استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین در نقش هواپیمای رهگیر توانسته‌ایم اقتدار دفاعی کشور در حراست از مرزهای هوایی را با هزینه‌هایی کمتر از گذشته به نمایش بگذاریم.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.