وضعیت قیمت خودروهای داخلی در بازار

به گفته فعالان بازار استارت رشد قیمت خودرو از هفته گذشته زده شد. این روند طی روزهای گذشته بشتر در بازار پرتیراژهای ایران خودرو دیده می شد و سایپایی ها یا رشد اندک قیمت داشتند و یا با ثبات قیمت در بازار عرضه می شدند. روندی که امروز شکسته شد و سایپایی ها در رشد قیمت از ایران خودرویی ها پیشی گرفتند. به گفته فعالان بازار خودرو نوسان رو به بالای نرخ دلار یکی از عوامل اثرگذار بر رشد قیمت در بازار خودرو محسوب می شود، اما آنچه این روزها بر بازار خودرو اثرگذاشته است به عرضه اندک و قطره چکانی خودرو در بازار باز می گردد. عرضه محدود خودرو در بازار موجب شده تا به گفته فعالان این بازار با وجود تقاضای اندک شاهد رشد قیمت خودرو در بازار باشیم، چرا که دارندگان خودروهای صفر نیز در شرایط کنونی تمایلی به عرضه خودرو ندارند که این امر نیز بر قیمت در بازار اثر گذار بوده است.

با توجه به ارزیابی های صورت گرفته امروز «شاهین» با افزایش ۸ میلیونی قیمت در بازار عرضه شد و عنوان بیشترین رشد قیمت را از آن خود کرد و خانواده «کوییک» هم با رشد ۲میلیون تومانی کمترین رشد قیمت در بازار خودرو داشته است. 

وضعیت محصولات سایپا در بازار

از جمله محصولات سایپا که امروز مورد ارزیابی قرار گرفته اند، می‌توان به «شاهین»، «کوییکR »، «کوییک معمولی»، «تیبا صندوقدار»، «تیبا۲» و «ساینا» اشاره کرد.

رصد بازار خودرو نشان دهنده آن است که قیمت «شاهین» امروز با رشد ۸ میلیونی تومانی در بازار به ۳۳۷ میلیون تومان رسید.

 «تیبا صندوقدار»  هم امروز رشد ۴ میلیونی قیمت داشت و در بازار ۱۶۰ میلیون تومان قیمت گذاری شد،  «تیبا ۲ معمولی» هم رشد ۳ میلیون تومان را تجربه کرد و قیمت آن به ۱۷۱ میلیون تومان رسید. «ساینا» هم در بازار امروز رشد ۳ میلیون تومانی را تجربه کرد و در بازار  ۱۷۰ میلیون تومان قیمت خورد.

اما با توجه به رصد بازار خودرو می توان گفت «کوییکR»  هم امروز رشد ۲ میلیون تومانی در بازار داشت و ۱۸۰ میلیون تومان قیمت گذاری شد و «کوییک معمولی» هم امروز رشد ۲میلیونی را ثبت کرد و با قیمت ۱۷۵ میلیون تومان در بازار عرضه شد.

سایپا 16

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.