خبر جدید درباره منطقه پرتاب پهپادهای ترور الکاظمی

سرلشکر «یحیی رسول» سخنگوی فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق شامگاه یکشنبه از شناسایی منطقه پرتاب پهپادها به سمت منزل نخست وزیر عراق خبر داد.

سرلشکر رسول گفت: دو پهپادی که به منزل مصطفی الکاظمی، فرمانده کل نیروهای مسلح و نخست‌وزیر حمله کردند، از منطقه‌ای در ۱۲ کیلومتری شمال شرق بغداد به پرواز درآمدند.

وی با بیان اینکه سیستم سی‌-رام برای دفاع از سفارت آمریکا طراحی شده است، گفت: این دو پهپاد در نزدیک سفارت آمریکا به پرواز درنیامده بودند که تا سامانه سی‌-رام بتواند با آنها مقابله کند؛ علاوه بر اینکه، این دو پهپاد خیلی پایین پرواز کردند که توسط رادارها شناسایی نشدند.

سخنگوی فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق تاکید کرد: نیروهای امنیتی در همه جا و در اوج آمادگی هستند. استقرار نیروهای امنیتی برای اطمینان بخشی به شهروندان امری عادی است. ما در برابر هرگونه هدف قرار دادن نهادهای دولتی سکوت نخواهیم کرد.

الکاظمی هم  شامگاه یکشنبه گفت: کسانی را که جنایت دیروز(حمله پهپادی به اقامتگاه او) را مرتکب شدند به خوبی می‌شناسیم و آنها را تعقیب و رسوا خواهیم کرد.

دولت عراق بامداد یکشنبه به وقت محلی با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که محل سکونت مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق با یک پهپاد بمب‌گذاری‌ شده هدف سوء قصد قرار گرفته اما نخست وزیر آسیبی ندیده است.

الکاظمی نیز به فاصله کوتاهی پس از انتشار این خبر در توییتی ضمن تاکید برسلامتی خود همگان را به حفظ آرامش و خویشتنداری دعوت کرد.

تحولات پس از برگزاری انتخابات پارلمانی در عراق و اعتراض گروهی از مردم این کشور به نتایج آن، به ویژه رخدادهای خونین جمعه گذشته در بغداد از جمله موضوعاتی است که موضوع حمله پهپادی به منزل نخست وزیر این کشور را مشکوک و قابل تامل بیشتری می‌نماید.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.