پیش بینی بازارها 17 آبان 1400

سیگنال وزیر به بازار خودرو /سایه رکورد بر بازار مسکن

کدخبر: ۴۵۳۰۲۴
اقتصادنیوز: بازارها در روز یکشنبه 17 آبان 1400 به جز بازار سهام، در سایر بازارها با تحرکات مثبت در سمت تقاضا روبه رو شد. این تحرکات ممکن است تداوم داشته باشد.
سیگنال وزیر به بازار خودرو /سایه رکورد بر بازار مسکن

به گزارش اقتصادنیوز، بازار ارز در معاملات روز یکشنبه با همان تحرکات مثبت دنبال شد و قیمت دلار تا 27900 تومان رسید و در آستانه 28 هزار تومان هم قرار گرفت (برخی حتی مدعی نرخ 28 هزار تومان برای دلار در معاملات بازار آزاد دوشنبه شدند).

قیمت سکه به تبع از تغییرات مثبت دلار نیز صعودی شد. تحرکات مثبت دلار و سکه همزمان با بازگشایی بازار طلای جهانی برای روز دوشنبه هم ممکن است تداوم یابد. در صورت ادامه روند صعودی، رسیدن به سطح 28 هزار تومان ممکن و محتمل است. سناریوی افزایش پلکانی قیمت دلار اکنون برای خریداران دست یافتنی تر شده است.

بازار سهام: در انتظار ریزش دوباره

در بازار سهام اگرچه شاخص ها دوباره تغییر جهت دادند و قرمز رنگ شدند اما در روز دوشنبه در صورت تداوم خروج پول حقیقی ها از بازار سهام و تداوم تردید خریداران، به احتمال ممکن شاخص با همان رنگ قرمز معاملات را به پایان میرسد. تقابل عرضه و تقاضا در صورتی که تقاضاها کنار بکشند و تردیدهای هیجانی در رفتار خریداران ناشی از سیگنال های دوگانه افزایش نرخ سود بانکی و برنامه احتمالی فروش اوراق برای تامین کسری بودجه، قوت گیرد، بازار شاهد ریزش شاخص ها خواهد بود.

بازار خودرو: سیگنال وزیر

در بازار خودرو، شاهد افزایش قیمت خودروهای ایران خودرو و سایپا بودیم. رشد قیمت ها برای محصولات سایپا بیشتر از محصولات ایران خودرو بود. البته روز گذشته وزیر صمت در گفت و گویی تاکید کرد برنامه ای در دست دارد که وضعیت خودرو تا دو سال آینده بهبود می یابد. این در حالی است است که فاطمی امین از عرضه خودروها از هفته آینده نیز خبر داد میتواند روی بازارها بسیار تاثیرگذار باشد. برای معاملات امروز هم به نظر میرسد قیمت خودرو متاثر از تکانه های نرخ ارز قرار گیرد.

بازار مسکن: پیش بینی تا آخر سال

در بازار مسکن، بسیاری از فعالان بازار مسکن نسبت به جهش یا تغییرات مثبت در بازار با توجه به رکود بازار چندان امیدوار نیستند. به نظر می رسد در مهر بازار تا حدودی شاهد کاهش قیمت ها بوده است اما در عمل در برخی از مناطق در پایتخت شاهد تحرکات مثبت هم بودیم. برآیند کلی بازار شرایط رکودی است که به نظر می رسد مهمترین عامل در تقابل عرضه و تقاضا، طرح نهضت تولید ملی مسکن خواهد بود. البته تا پایان بعید است اتفاق چشمگیری بیفتد.

بازار ارز دیجیتال: اتفاق خاصی نیفتاد

برای بازار ارز دیجیتال هم فعلا اتفاق خاصی نیفتاده است. البته سیاست و رویکرد دولت ها در قبال تصمیم گیری بر سر پذیرش رمز ارزها میتواند تغییرات معناداری را در بازارها به دنبال داشته باشد با این وصف در تازه ترین رویدادها، بازارها شاهد سقوط آزاد رمزارزهای دیجیتال در بازار بودیم. در بلندمدت اما فعالان این عرصه معتقدند سطوح بالای قیمتی در انتظار برخی از رمز ارزها همچون بیت کوین است.

  • 11
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید