خبرهای خوش زاکانی برای تهرانی ها

شهردار تهران دو خبر خوب به تهرانی داد و گفت: مقرر شده دولت ۱۲۰۰ دستگاه از طریق تهاتر نفت به شهر تهران اختصاص دهد و سهم اورهال اتوبوسرانی تهران را به دو هزار دستگاه افزایش دهد.

علیرضا زاکانی درمراسم رونمایی از 110 دستگاه اتوبوس که صبح امروز با حضور جمعی از اعضای شورای شهر تهران، معاون حمل و نقل و ترافیک و مدیران شهری برگزار شد، اظهار کرد: حمل و نقل عمومی یک موضوع  حیاتی است چرا که علاوه بر ارتباط نزدیک با رفاه و آسایش مردم در کاهش ترافیک نیز موثر است. 

وی با بیان اینکه  حمل و نقل و ترافیک در تهران با یک فرسودگی و عدم کفایت مواجه است که این وضعیت به واسطه نبود زیرساختهای لازم رقم خورده است،   ادامه داد: رونمایی و بهره برداری از 110 دستگاه اتوبوس عملاً یک آغاز و اقدام جدی در راستای تامین نیاز شهر تهران به اتوبوس است. امسال با تامین ناوگان در حوزه اتوبوسرانی با 175 دستگاه توبوس که 110 مورد آن امروز و باقی آن طی هفته های آینده وارد چرخه می شود، آغاز کردیم  اما کار به اینجا ختم نخواهد شد.

شهردار تهران تصریح کرد: خبر خوبی که وجود دارد این است که دولت بعد از حدود 10 الی 12 سال که به تعهدات خود در حوزه شهرداری‌ها عمل نمی کرد عمل کرده و طبق توافق با وزیر کشور توسعه ناوگان حمل و نقل به ویزه اتوبوس را در دستور کار قرار داده است. در این راستا مقرر شده از 3 هزار و 600 دستگاه اتوبوسی که قرار است با تهاتر نفت وارد کشور شود 1200 اتوبوس به تهران تعلق گیرد که این رقم قابل اعتنایی است. 

وی گفت: دومین تصمیم دولت این بود که سهم اورهال اتوبوسرانی شهر تهران را به دو هزار دستگاه ارتقا داده است و از 700 دستگاه اتوبوسی که به دلیل منقضی شدن مخازن سوخت متوقف بودند 400 دستگاه دیگر نیز به اورهال نیاز دارد که این امر نیز محقق خواهد شد.  با تدابیر در نظر گرفته امیدواریم اتوبوسهای فعال شهر تهران به 5 هزار و 700 دستگاه برسد  و به روزهای اوج فعالیت ناوگان اتوبوسرانی بازگردیم. 

زاکانی با بیان اینکه با تامین ناوگان اتوبوسرانی با 110 دستگاه اتوبوس آغاز کرده ایم، گفت: امیدواریم با تلاشهای شبانه روزی به اهدافمان برسیم. در این راستا نیز در هفته آینده با 16 شرکت بخش خصوصی قرار ملاقات داریم تا با آنها میدان عمل بدهیم و در یک شرایط منطقی با آنها مواجه شویم تا آنها نیز با دلگرمی بیشتری به کارشان ادامه دهند. علاوه براین مسیر ثانویه‌ای را طی خواهیم کرد که به نوعی تغییر ریل در حوزه اتوبوسرانی مطرح می شود و قصد داریم به سمت برقی شدن این ناوگان حرکت کنیم که در این راستا نیز 50 دستگاه اتوبوس با تامین بخش خصوصی وارد مرحله قرارداد شده است. 

وی گفت: وجه همت مدیریت شهری این است که به سمتی حرکت کنیم که رضایت‌مندی مردم و بهره‌مندی آنها از حمل و نقل عمومی را افزایش دهیم. تلاشمان این است که با توسعه حمل و نقل عمومی به ویژه در بخش اتوبوس و با عنایتی که دولت خدمتگذار با برعهده گرفتن مسئولیتهایش دارد کم و کاستی های گذشته برطرف شود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.