آمریکا به پایان یافتن جنگ یمن رضایت داد

به گزارش دنیای اقتصاد به نقل از خبرگزاری مهر، «تیموتی لندرکینگ»، نماینده آمریکا در امور یمن که به شهر عدن سفر کرده است، در جریان این سفر بر لزوم پایان دادن به جنگ یمن تأکید کرد.

این خبر را وزارت خارجه آمریکا با صدور بیانیه‌ای و به نقل از «تیموتی لندرکینگ» اعلام کرده و در ادامه این بیانیه تاکید شده که اختلافات در یمن همه طرف‌ها را تضعیف می‌کند و درد و رنج‌ها را افزایش خواهد داد.


این خبرها را نیز بخوانید؛

درد پا نشانه این بیماری خطرناک است

پروژه «رهبر» مقدس کلید خورد!

بازگشت جنجالی بازیگر زن پرحاشیه!

مداح گوشواره به گوش معذرت خواهی کرد!+عکس


 

«تیموثی لندرکینگ» همچنین در تیرماه امسال طی یک مناظره آنلاین که از سوی شورای ملی روابط آمریکا و کشورهای عربی برگزار شد، گفت که واشنگتن جنبش انصارالله را به عنوان یک طرف قانونی در یمن به رسمیت می‌شناسد. وی در این باره افزود: آمریکا حوثی‌ها را به عنوان یک طرف قانونی در یمن و به عنوان گروهی که دستاوردهایی کسب کرده اند؛ به رسمیت می‌شناسد. حوثی ها تنها مسئول خشونت نیستد و ائتلاف (سعودی) بخشی از آن را به دوش می‌کشد.

این مقام آمریکایی در ادامه ادعاهای خود، خواستار فشار جامعه بین الملل بر جنبش انصارالله شد تا عملیات در مأرب را متوقف کند.

با وجود آنکه «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا در ماه‌های ابتدایی تشکیل دولتش از تعلیق حمایت این کشور از تجاوز و حملات عربستان سعودی در جنگ با یمن خبر داده بود، اما در عمل آمریکا همچنان اصلی ترین حامی و تأمین کننده سلاح برای عربستان سعودی است.

عربستان سعودی از فروردین ۹۴ به بهانه بازگرداندن عبد ربه منصور هادی رئیس جمهور فراری یمن به قدرت، این کشور را آماج حملات خود قرار داده است، تجاوز به یمن طی این سال‌ها نتیجه‌ای جز کشتار و ویرانی این کشور را به همراه نداشته است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.