رکورد جدید قیمتی برای بیت کوین و اتریوم

افزایش 100 درصدی قیمت بیت کوین طی 5 ماه

کدخبر: ۴۵۳۳۳۹
قیمت بیت کوین و اتریوم رکورد جدیدی را به ثبت رساند، قیمت بیت کوین در ماه ژوئن(خرداد و تیر) رقم‌هایی زیر 30 هزار دلار را ثبت کرده بود و طی چند ماه بیش از دو برابر شده است.
افزایش 100 درصدی قیمت بیت کوین طی 5 ماه

به گزارش اقتصادنیوز، قیمت طلای جهانی در معاملات روز گذشته عملکرد خوبی داشت و توانست رقم‌هایی بالای 1825 دلار را به ثبت برساند. مرز 1820 دلار برای طلا مهم بود و قیمت طلا در شروع معاملات امروز این مرز را از دست داد.

قیمت طلا دوباره به بالای 1820 دلار بازگشت و در ساعت 11 و 40 دقیقه صبح به وقت ایران روی 1821 دلار قرار گرفت. رشد قیمت طلا در حالی اتفاق افتاد که فدرال رزرو اعلام کرد، کاهش خرید دارایی را از این ماه آغاز می‌کند، اما افزایش نرخ بهره را منطقی نمی‌داند، سایر بانک‌های مرکزی مهم دنیا نیز موضعی تا حدی مشابه در مورد افزایش نرخ بهره دارند.

به نظر می‌رسد علت اصلی رشد قیمت طلا همچنان فشارهای تورمی و ناتوانی ابزار بانک‌های مرکزی در کنترل این تورم است، زیرا علت اصلی این فشارهای تورمی محدودیت‌های سمت عرضه عنوان می‌شود و سیاست‌های انقباض پولی کمکی به بهبود سمت عرضه نخواهد کرد.

طلا

رکورد قیمتی جدید برای بیت کوین و اتریوم

بیشترین قیمت بیت کوین در 24 ساعت گذشته 68 هزار و 530 دلار ثبت شده بود و رکورد جدیدی برای این ارز دیجیتال محسوب می‌شد. قیمت بیت کوین در ساعت 11 و 42 دقیقه صبح به وقت ایران قدری از رکورد جدید خود پایین‌تر بود و روی 67 هزار و 887 دلار قرار داشت، اما تغییرات آن نسبت به 24 ساعت و 7 روز گذشته همچنان مثبت بود. سرمایه بازار بیت کوین به 1.28 تریلیون دلار رسیده بود و بیشترین و کمترین قیمت این ارز دیجیتال در 24 ساعت گذشته 5 درصد اختلاف داشتند.

اتریوم نیز مانند بیت کوین رکورد قیمتی خود را افزایش داد و رکورد جدید 4 هزار و 838 دلار را به ثبت رساند. قیمت اتریوم در ساعت 11 و 46 دقیقه صبح به وقت ایران روی 4 هزار و 783 دلار قرار داشت و سرمایه بازار این ارز دیجیتال به 566 میلیارد دلار رسیده بود. اختلاف بیشترین و کمترین قیمت اتریوم در 24 ساعت گذشته 2.7 درصد گزارش می‌شد و تغییرات قیمت این ارز دیجیتال در 24 ساعت و 7 روز گذشته مثبت بود.

قیمت بیت کوین طی 5 ماه بیش از دوبرابر شد

قیمت بیت کوین در ژوئن(خرداد و تیر) تحت تاثیر انتقادهایی که نسبت به مصرف زیاد انرژی از این ارز دیجیتال می‌شد و ممنوعیت استخراج در چین، رقم‌هایی زیر 30 هزار دلار را به ثبت رسانده بود، اما طی این چند ماه دوباره خود را بالا کشید و توانست قیمتی بیش از دوبرابر قیمت‌های ماه ژوئن را به ثبت برساند.

تحلیل‌گران معتقدند ارزهای دیجیتال جایگاه خود را پیدا کرده‌اند و در کنار طلا به عدم اطمینان و فشارهای تورمی که بر اقتصاد جهانی حاکم است واکنش مثبت نشان می‌دهند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید