کرملین خبر داد: ارائه درخواست مشترک از سوی روسیه و آمریکا علیه جرایم سایبری

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، سخنگوی کرملین امروز (سه شنبه) گفت، روسیه و آمریکا بر ضرورت مبارزه با جرایم فضای مجازی توافق کردند.

دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین به خبرنگاران گفت: مکانیسم رایزنی‌های دو جانبه با حضور آژانس‌های مرتبط که مسئول رسیدگی به جرایم فضای مجازی هستند در جریان اجلاس ژنو مورد توافق روسیه و آمریکا قرار گرفت.

وی افزود: این گفتگوها همچنان به قوت خود باقیست. البته، دو طرف توافق کردند که هرگونه جرایم سایبری غیرقابل قبول است و باید با این مقوله مبارزه کرد.

سخنگوی کرملین همچنین به این نکته اشاره کرد که مسکو و واشنگتن درخواست‌های مشترکی را در ارتباط با همکاری علیه جرایم سایبری ارائه کردند.

وی همچنین گفت: هیچ تماسی بین رهبران روسیه، ارمنستان و جمهوری آذربایجان در سالگرد تصویب توافق‌های کاهش درگیری‌های قره باغ وجود ندارد. سه کشور در سطوح مختلف تماس دارند اما در سالگرد توافق کاهش تنش‌های قره باغ چنین تماسی برنامه ریزی نشده است.

پسکوف همچنین افزود: با توجه به ارتباطات سه جانبه، اگر توافقی به دست آمد، ما اطلاع می‌دهیم. اهمیت اصلی توافق‌های سه جانبه درباره قره باغ کمک به پایان درگیری‌ها بوده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.