مطرح شدن فرضیه نقش اسرائیل و هماهنگی آمریکا در تلاش برای ترور الکاظمی توسط قیس خزعلی

رهبر عصائب اهل الحق عراق با ابراز تردید درباره روایت دولت پیرامون تلاش برای ترور نخست وزیر این کشور، تاکید کرد که روایت رسمی دولت اطمینان بخش نیست و فرضیه شخص ثالث در تلاش برای ترور با اجرای رژیم صهیونیستی و هماهنگی آمریکا را بیشتر می‌پذیرد.

قیس خزعلی، رهبر عصائب اهل الحق در گفت‌وگو با شبکه الجزیره قطر گفت: خواستار انجام تحقیقات فنی و دقیق و جستجوی شواهد در مورد سوء قصد به جان مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق شدیم.

وی تاکید کرد: هدف قرار دادن خانه نخست وزیر به معنای هدف قرار دادن نظام سیاسی و کشور عراق است. اتهامات وارده درمورد تلاش برای ترور مردود است، این همان چیزی است که ما را بر آن داشت تا تحقیقات معتبری را درخواست کنیم.

خزعلی گفت: نتایج غیرمنطقی انتخابات ما را به این باور می‌رساند که این انتخابات برای پیروزی یک حزب با اختلاف زیاد برنامه ریزی شده است. تقاضای ما برای برگزاری مجدد انتخابات پارلمانی به دلیل تقلب در آن همچنان پابرجاست. وی به رسمیت شناختن نتایج انتخابات را رد کرد و گفت: ممکن است کل روند سیاسی را تحریم کنیم.

ائتلاف دولت قانون دو سناریو را مطرح کرد

همچنین عادل المانع، عضو ائتلاف دولت قانون امروز سه شنبه الکاظمی یا یکی از افسران را به برنامه ریزی برای ترور خود با هدف متهم کردن برخی از طرف‌های سیاسی متهم کرد.

وی گفت، آمریکا تلاش داشت گروه‌ها را بدون هیچ گواهی به حمله به منطقه سبز محکوم کند. حمله به منطقه سبز راه نجاتی برای بیرون کشیدن الکاظمی از این وضعیت بود. آمریکا و رسانه‌های عربی دنبال آشوب در عراق هستند.

المانع گفت، تحقیقات درباره این ترور به نتیجه نخواهد رسید زیرا بخشی از نمایشی جهت بحرانی‌تر کردن اوضاع است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.