بدهی‌های خارجی ایران کاهش پیدا کرد؟

میزان دارایی‌های خارجی بانک مرکزی در پایان شهریور ۱۴۰۰ به ۶۶۸۹.۷ هزار میلیارد ریال رسید که حاکی از رشد ۲۰.۵ درصدی نسبت به شهریور ۹۹ است، همچنین خالص مطالبات بانک مرکزی از بخش دولتی با ۴۰.۶ درصد رشد نسبت به شهریور سال قبل به ۱۹۶۴.۱ هزار میلیارد ریال رسید.

نخست: دارایی های خارجی بانک مرکزی

همچنین میزان دارایی‌های خارجی در این بخش با ۸۸.۵ درصد رشد نسبت به پایان شهریور سال قبل همراه بود و به ۱۳۷۷۸.۱ هزار میلیارد ریال رسید. حجم اسکناس و مسکوک نیز با ۴.۱ درصد افت به ۹۴.۵ هزار میلیارد ریال رسید.

دوم: دارایی های خارجی بانک های تجاری

میزان دارایی‌های خارجی بانک‌های تجاری کشور در پایان شهریور ۱۴۰۰ معادل ۱۹۶۰.۳ هزار میلیارد ریال است که نسبت به مدت مشابه سال پیش ۱۶۳.۳ درصد رشد نشان می‌دهد. سپرده بانک‌های تجاری نزد بانک مرکزی نیز ۸۳۲.۳ هزار میلیارد ریال بوده که ۴۷.۶ درصد افزایش یافت.

روند کلی بدهی بانک ها به بانک مرکزی

سپرده بانک‌ها و مؤسسات اعتباری غیربانکی نزد بانک مرکزی با ۴۴.۵ درصد افزایش نسبت به شهریور ۹۹ به ۴۳۶۷.۶ هزار میلیارد ریال رسید، همچنین بدهی بانک‌ها و مؤسسات اعتباری غیربانکی به بانک مرکزی نیز در پایان شهریور ۱۴۰۰ با ۱.۴ درصد کاهش به ۱۲۷۳.۵ هزار میلیارد ریال رسید.

متن کامل این گزارش را با تیتر «نقدینگی از 4 هزار هزار میلیارد تومان عبور کرد/ کاهش بدهی‌های خارجی ایران»‌ در اقتصادنیوز بخوانید.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.