واکنش فوری آمریکا به دیدار وزیر خارجه امارات با بشار اسد

روسیا الیوم، وزارت امور خارجه آمریکا به سفر «عبدالله بن زاید آل نهیان» وزیر امور خارجه امارات به دمشق و دیدار وی با بشار اسد رئیس جمهور سوریه واکنش نشان داد.

بر اساس این گزارش، وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه ای اعلام کرد که واشنگتن از گزارش ها درباره دیدار بشار اسد و عبدالله بن زاید ابراز نگرانی می کند.

«ند پرایس» سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت: ما از گزارش ها درباره این دیدار و پیام هایی که متضمن آن است ابراز نگرانی می کنیم.

وی افزود: همانطور که قبلاً هم گفتیم دولت آمریکا از تلاش ها برای عادی سازی روابط با رژیم بشار اسد حمایت نخواهد کرد.

گفتنی است که منابع سوری بعد از ظهر سه شنبه اعلام کردند که شیخ عبدالله بن زاید وزیر خارجه امارات به دمشق سفر کرده است.

در همین راستا، بشار اسد رئیس جمهوری سوریه با عبدالله بن زاید آل نهیان وزیر خارجه امارات و هیئت همراه او دیدار کرد و تحولات منطقه و جهان عرب را با او مورد بحث و تبادل نظر قرار داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، ریاست جمهوری سوریه اعلام کرد: بشار اسد رئیس جمهوری سوریه با عبدالله بن زاید آل نهیان وزیر خارجه امارات و هیئت همراه او دیدار کرد.

روابط فیمابین دو کشور برادر، توسعه همکاری‌های دوجانبه در زمینه‌های مختلف مورد علاقه مشترک و تقویت تلاش‌ها برای شناسایی افق‌های جدید برای همکاری به ویژه در بخش‌های حیاتی به منظور تقویت مشارکت‌های سرمایه ‌گذاری در این بخش ‌ها در این دیدار مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

رئیس جمهور اسد بر روابط برادرانه و محکم بین سوریه و امارات متحده عربی از زمان شیخ زاید بن سلطان آل نهیان تأکید نمود.

بشار اسد گفت: امارات همواره در کنار ملت سوریه ایستاده است.

ازسوی دیگر عبدالله بن زاید بر حمایت امارات از تلاشها برای ثبات سوریه تاکید کرد و گفت: آنچه در سوریه رخ داد برهمه کشورهای عربی تاثیرگذاشت.

وی ابراز اطمینان کرد که سوریه با رهبری بشار اسد و تلاشهای مردم خود، قادر به عبور از چالشهایی است که جنگ ایجاد کرده است.

وزیر خارجه امارات افزود: امارات آمادگی همیشگی برای کمک به ملت سوریه دارد.

در این دیدار همچنین اوضاع جهان عرب و منطقه مورد رایزنی قرار گرفت و درباره ادامه رایزنی و هماهنگی درباره همه موضوعات و چالشهایی که جهان عرب با آن روبرو است، توافق شد تا خواسته های ملتها با اراده آنها بدون دخالت خارجی برآورده شود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.