گرای اونس طلا به سکه امامی

سکه در سال ۱۴۰۰ در محدوده یاد شده نوسان نکرده است ولی شواهد بازار و رفتار معامله گران نشان دهنده آن است که سکه در روز جاری می تواند، سقف جدیدی را به ثبت برساند یا حداقل خود را بالای محدوده حساس مقاومتی ۱۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان تثبیت کند. سکه تنها در صورتی در جاده کاهشی حرکت خواهد کرد که دلار نشانه هایی مبنی بر از دست دادن مرز ۲۸ هزار تومانی بروز دهد.

اولین نشانه افزایشی که چشم بازیگران سکه داخلی را به خود خیره کرده است،‌ ادامه افزایش اونس طلا در بازارهای جهانی است. طلا در روز سه شنبه توانست به بالای محدوده هزار و ۸۳۰ دلار نفوذ کند و شانس صعود خود به سوی سطح حساس هزار و ۸۵۰ دلار را بالا برد. طلای جهانی چهارشنبه هفته گذشته حتی تا محدوده هزار و ۷۶۰ دلار عقب نشینی کرد، ولی طی ۴ روز کاری توانست نزدیک به ۷۰ دلار رشد قیمتی را به ثبت رساند.

تند شدن دور رشد اونس طلا، فضای بازار سکه امامی را تحت تاثیر قرار داده است و در صورت ادامه این افزایش در روز جاری، می توان انتظار خریدهای بیشتر فلز گران بهای  داخلی را داشت.

صعود پشت خطی قیمت سکه

دیشب در بازار پشت خطی،‌ سکه امامی توانست تا محدوده ۱۲ میلیون و ۲۶۰ هزار تومان افزایش پیدا کند. رشد بهای سکه در معاملات پشت خطی، زمینه ساز تقویت انتظارات صعودی در میان معامله گران نقدی شد. با توجه به رشد بهای اونس،‌ارزش ذاتی سکه نیز به طور معناداری بالا آمده است و این موضوع نیز تمایل خرید معامله گران برای خرید را بیشتر می کند.

با وجود تمام این انتظارات افزایشی، برخی فعالان در انتظار فروش معامله گران در اطراف سقف قیمتی سال ۱۴۰۰ هستند. آن ها احتمال می دهند سکه نزول غیرمنتظره ای را تجربه کند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.