واکنش روسیه به مقابله ایران با دزدی دریایی آمریکا

اسپوتنیک گزارش داد، ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه در خصوص اقدام قاطع ایران در ممانعت از سرقت محموله نفتی خود اعلام کرد: حادثه اخیر نفتکش در خلیج عمان نتیجه تشدید تنش های واشنگتن است.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در این باره ادامه داد: روسیه از ایران و آمریکا می خواهد اوضاع را پرتنش تر نکنند.

ماریا زاخارووا در این خصوص اضافه کرد: تنش‌ ها در خلیج فارس حاصل سیاست‌ های غیرمسئولانه واشنگتن است که به دفعات پیرامون موضوع ایران و به‌ طور کلی در منطقه، بر تنش‌ ها می‌ افزاید.

وی در این باره افزود: اقدامات تحریک‌ آمیز آمریکا موجب افزایش تنش‌ ها و تحریک عواطف می‌ شود. رخداد اخیر در دریای عمان باید مورد تحقیق و تفحص قرار بگیرد.

این تقابل که مربوط به چند وقت اخیر بوده، در پی رفتار غیرحرفه‌ای ناو جنگی آمریکا در آب‌های جنوبی (دریای عمان) کشور رخ داده که با واکنش قاطع قایق‌های تندروی سپاه پاسداران مواجه شده و پس از این ماجرا ناو آمریکایی صحنه را ترک می‌کند.

آمریکا در این اقدام یک نفتکش را که حامل نفت صادراتی ایران بود در آب‌های دریای عمان مصادره کرد و با انتقال محموله نفت آن به یک نفتکش دیگر آن را به سوی مقصدی نامعلوم هدایت کرد.

همزمان دلاورمردان نیروی دریایی سپاه با اجرای عملیات هلی برن بر روی عرشه نفتکش آن را به تصرف خود درآوردند و آن را به سوی آب‌های سرزمینی ایران هدایت کردند.

در ادامه نیروهای آمریکا با استفاده از چندین فروند بالگرد و ناو جنگی به تعقیب نفتکش پرداختند؛ اما با ورود قاطعانه و مقتدرانه نیروهای جان برکف سپاه پاسداران ناکام ماندند.

نیروهای آمریکایی مجدداً با استعداد بسیار و با استفاده از چند ناو جنگی بیشتر تلاش کردند مسیر حرکت نفتکش را سد کنند که باز هم موفق نشدند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.