افشاگری روزنامه فرانسوی درباره رد تماس های مکرون توسط رئیس‌جمهور الجزایر!

روزنامه «اپینیون» چاپ فرانسه فاش کرد که ماکرون تلاش کرد از طریق تماس تلفنی با رئیس جمهور الجزایر، وی را برای شرکت در «کنفرانس پاریس درباره لیبی» که ۱۲ نوامبر در پاریس برگزار می‌شود، متقاعد کند، اما عبدالمجید تبون به تماس‌های همتای فرانسوی خود پاسخی نداد.

به نوشته این روزنامه، پس از شکست ماکرون در برقراری ارتباط با تبون، ریاست جمهوری فرانسه از طریق کانال‌های دیپلماتیک و پست رسمی الجزایر، دعوت‌نامه رسمی ارسال کرد.

روزنامه «اپینیون» در ادامه نوشت: رئیس جمهور فرانسه پس از اظهارات توهین آمیز علیه مردم و رهبری الجزایر تلاش کرد تا روابط خود را با رئیس جمهور الجزایر ترمیم کند.

امانوئل ماکرون روز سه‌شنبه با ابراز تاسف از اختلافات پیش‌آمده با الجزایر، تأکید کرد که به ملت الجزایر و تاریخ این کشور احترام می‌گذارد.

پس از آنکه امانوئل ماکرون رئیس جمهوری فرانسه وجود ملت الجزایر قبل از استعمار فرانسه را زیر سوال برد و نخبگان حاکم در الجزایر را به این امر متهم کرد که باعث کینه توزی علیه فرانسه می‌شوند، روابط دو کشور دچار تنش شد و در نهایت ریاست جمهوری الجزایر دوم اکتبر سفیرش در پاریس را فراخواند و اظهارات ماکرون را توهین آمیز خواند.

تبون در واکنش به اظهارات ماکرون تاکید کرد: نباید به تاریخ ملت‌ها لطمه زد و نباید الجزایری‌ها خوار شمرده شوند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.