توئیت جدید وزیر امور خارجه ایران درباره برجام

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امشب (چهارشنبه) با اشاره به سفر علی باقری معاون وزیر خارجه به چند کشور اروپایی در توئیتی نوشت: این روزها دکتر باقری گفتگوهای موفقی را در اروپا دنبال می کند.

وی تصریح کرد: ما در میز مذاکرات وین آماده نیل به توافق خوب هستیم. بازگشت همه طرفها به تعهدات یک اصل مهم و راهگشا است.

به گزارش فارس، علی باقری در سفر به چند کشور اروپایی به فرانسه و آلمان رفت و در سومین مقصد به سفر انگلیس خواهد رفت. معاون سیاسی وزیر امور خارجه در گفتگویی در پاریس با بیان این‌که ما مذاکرات هسته‌ای نداریم، درباره مذاکرات هشتم آذر در وین گفت: موضوع اصلی پیامدهای ناشی از خروج آمریکا از برجام و تحریم‌های غیرقانونی این کشور است. 

معاون سیاسی وزیر امور خارجه دوشنبه شب در توئیتی درباره این سفر نوشت: در ادامه رایزنی با همکاران خود در دیگر کشورها، در روزهای آینده با چند همتای اروپایی ملاقات خواهم کرد. تبادل نظر درباره موضوعات دوجانبه و منطقه و نیز گفت‌وگوهای آتی در دستورکار است. ما از هیچ کوششی برای پیشبرد منافع ملی خود از جمله لغو تحریم‌های غیرقانونی فروگذار نخواهیم کرد.

سعید خطیب‌زاده سخنگوی دستگاه دیپلماسی روز دوشنبه در نشست هفتگی با خبرنگاران گفت: علی باقری این هفته عازم چند کشور اروپایی است و به سه پایتخت اروپایی فرانسه، آلمان و انگلیس و همچنین احتمالا یکی دو کشور دیگر از جمله اسپانیا سفر خواهد داشت و این سفر در مقام معاون سیاسی انجام و موضوعات مختلفی گفت‌وگو خواهد شد که مورد علاقه دو طرف است در موضوعات دوجانبه و منطقه‌ای. البته طبیعی است چون مذاکره کننده ارشد ایران است در خصوص موضوعات گفت‌وگوهای پیش رو هم صحبت خواهد کرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.