بایدن تحریم های جدید وضع کرد

در پی پیروزی «دانیل اورتگا» رئیس جمهور نیکاراگوئه در انتخابات، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا لایحه‌ای را به امضا رساند که خواهان تحریم‌های بیشتر و دیگر اقدامات مجازاتی علیه این کشور شده است.

این لایحه، بر محدود سازی امکانات مقامات نیکاراگوئه به منظور قرض گرفتن از مؤسسات پولی بین المللی تأکید داشته و شامل شماری از اقدامات است که کسانی را که واشنگتن آن‌ها را متهم به فساد می‌کند، هدف قرار می‌دهد.

گفتنی است این تحریم‌های آمریکا در پی آن صورت می‌پذیرد که «دانیل اورتگا»، سیاستمدار چپ گرا در انتخابات ریاست جمهوری نیکاراگوئه با کسب ۷۶ درصد از آرا پیروز شد و توانست سمت خود را که از سال ۲۰۰۷ آن را عهده دار بود، حفظ کند.

آمریکا با رد انتخابات نیکاراگوئه، از این کشور به دلیل بازداشت شدن شماری از فعالان، روزنامه نگاران و نامزد‌های انتخابات ریاست جمهوری پیش از انتخابات انتقاد کرده است.

پیشتر رسانه‌های خبری اعلام کرده بودند دانیل اورتگا برای چهارمین دوره پیاپی به عنوان رئیس جمهور نیکاراگوئه انتخاب شده است. این انتخاب در حالی صورت می‌گیرد که رقبای سیاسی وی پیش از رای‌گیری دستگیر شده اند.

شورای عالی انتخابات نیکاراگوئه اعلام کرد: با شمارش تقریباً تمام آرا، آرای مقدماتی نشان می‌دهد که ائتلاف جبهه آزادی‌بخش ملی ساندینیستا اورتگا با حدود ۷۶ درصد آرا پیروز شده است.

در ماه‌های منتهی به انتخابات روز یکشنبه نیکاراگوئه، کشور‌های غربی و آمریکای لاتین نگرانی عمیق خود را درباره ناعادلانه بودن رای گیری ابراز کردند؛ چرا که اورتگا مخالفان و افرادی که با او اختلاف عقیده دارند را بازداشت کرده بود.

افزون بر این، ناظران انتخابات اتحادیه اروپا و سازمان کشور‌های آمریکایی اجازه بررسی دقیق روند انتخابات را نداشتند و خبرنگاران از ورود به این کشور منع شده بودند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.