دو کانال شکنی در بازار پشت خطی

سکه امامی به سوی سطح مهم ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان قدم برمی دارد. سکه که یک هفته پیش در کانال ۱۱ میلیون تومانی قرار داشت، از ابتدای هفته جاری با قدرت در مسیر افزایشی قرار گرفت و پس از تثبیت بالای محدوده مقاومتی ۱۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی، با هجوم موج جدیدی از خریداران رو به رو شد. هجوم افزایشی به اندازه ای قابل توجه بوده است که دیشب فلز گران بهای داخلی به بالای محدوده ۱۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان رفت.

سکه امامی بعدازظهر دیروز در اطراف محدوده ۱۲ میلیون و ۲۷۰ هزار تومان قرار داشت. با این حال، به یکباره خریدها در بازار سکه زیاد شد و این فلز گران بها توانست کانال های ۱۲ میلیون و۳۰۰ و ۱۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان را پشت سر بگذارد. با توجه به چنین رشدی، انتظار می رود که سکه در ابتدای روز جاری نیز در جهت صعودی حرکت کند.

متغیر مهمی که زمینه ساز صعود آنی فلز گران بهای داخلی در بازار پشت خطی شب گذشته شد، جهش بهای اونس طلا در بازارهای جهانی بود. طلا دیروز تا بالای سطح حساس هزار و ۸۵۰ دلاری پیشروی کرد و این موضوع موجب شد که جو افزایشی در بازار سکه برجسته تر شود.

در کنار این، فضای بازار به گونه ای نبود که انتظار افت قیمت دلار را در سر بپرواند. این مساله نیز در جسارت سکه بازان برای خرید تاثیر زیادی داشت. معامله گران دیشب بیشتر به اخباری اشاره داشتند که احتمال صدور قطعنامه در شورای حکام بر علیه ایران را برجسته می کرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.