محسن زنگنه در گفتگو با خبرفوری درباره سیاست ایران در مقابل رفتارهای دوگانه بایدن در جریان برجام گفت: به نظر می رسد دولت رئیسی شناخت دقیقی از راهبردها و نگاه های آمریکا دارد، ما هیچ وقت نباید ترک کننده فرایند مذاکره باشیم، ما کسی نخواهیم بود که ابتدا برجام را کنار می گذارد. باید فرایند دیپلماتیک را پیش ببریم و از ترفندهای خودشان استفاده کنیم اما مباحث اقتصادی کشور را به مباحث خارجی گره نزنیم.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ادامه داد: در افکار عمومی دنیا، ایران نباید به عنوان عنصری که زیر میز مذاکره زده است شناخته شود، اما دولت قبلی همه چیز را به مذاکره گره می زد و امیدوار بود. باید بدانیم آمریکا با سیاست لبخند به دنبال خصومت با جمهوری اسلامی است. نباید منتظر آنها باشیم بلکه باید مسائل و مشکلات کشور را بدون نگاه به مذاکرات پیش ببریم. در عین حال هم نباید ترک کننده میز مذاکره باشیم.

محسن زنگنه

زنگنه درباره مرز بین ادامه دادن مذاکره و فرسایشی نشدن آن، گفت: اگر در داخل کشور اقتصاد را به مذاکره گره نزنیم، فرسایشی بودن مذاکرات به نفع ماست به شرطی که مسیر کشور را پر وان و با اعتماد به نیروهای درونی یا بازکردن پنجره های جدید در روابط بین الملل مثل ارتباط با شرق آسیا، آمریکا جنوبی، آفریقا و همسایه ها پیش ببریم.

 رئیس فراکسیون گام دوم انقلاب در مجلس با تاکید براینکه فرسایشی بودن مذاکرات به نفع ما است، اظهار داشت: دولت در مسیر درست قرار دارد. سفر رئیسی به تاجیکستان و عضویت دائم ایران در شانگهای نشان دهنده گام برداشتن در این مسیر است. ایران باید به دنبال تحکیم روابط با کشورهای حاشیه خلیج فارس و عراق در دولت آینده باشد.

این نماینده مجلس پیشنهاد کرد:  دولت باید دیپلماسی خود را دو قسمت کند یک گروه اقتصاد مقاومتی، روابط با دنیا و باز کردن پنجره جدید را دنبال کند. یک گروه هم مذاکره کند اگر فرایند این باشد فرسایشی بودن به منفع ما است و ضرر نمی کنیم، فرسایشی شدن زمانی مشکل ساز بود که کشور را معطل نگه می داشتیم؛ قبلا 18 سال مذاکره کردیم الان حاضریم 50 سال دیگر هم مذاکره کنیم.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.