دستگیری اعضای باندی جعل اسناد توسط قوه قضاییه

حسین فاضلی‌هریکندی با اعلام خبر بازداشت اعضای باندی که به‌صورت گسترده در زمینه جعل اسناد رسمی در استان‌های البرز و تهران فعالیت می‌کردند، اظهار داشت‌: اعضای این شبکه پس از شناسایی املاک بلاصاحب یا املاکی که مالکان آن برای مدت‌های طولانی در خارج از کشور به‌سر می‌بردند، با همکاری ۲ نفر از سردفتران اسناد رسمی، اقدام به تنظیم اسناد صوری انتقال در قالب صلح نامه و وکالت نامه می‌کردند.

رئیس‌کل دادگستری استان البرز با بیان اینکه این باند در ادامه سند رسمی جدید دریافت و با استفاده از آن، املاک را به دیگران منتقل می‌کرد، افزود: این اقدامات در ۱۳ پلاک ثبتی در استان‌های البرز و تهران به ارزش حدود ۵۰۰ میلیاردتومان انجام شده است.

وی با بیان اینکه در برخی از موارد، متهمان با همکاری کارکنان شاغل و بازنشسته اداره ثبت احوال گواهی فوت صوری برای مالکان پلاک‌های ثبتی نیز تنظیم کرده بودند، بیان کرد: ۱۹ عضو این شبکه با اقدامات اطلاعاتی حفاظت و اطلاعات دادگستری کل استان البرز بازداشت شدند.

فاضلی‌هریکندی عنوان کرد: در بین افراد بازداشتی کارکنان ادارات ثبت اسناد و املاک، ثبت احوال، سردفتران اسناد رسمی و تعدادی اشخاص عادی و جاعلین حرفه ای هستند که با اتهامات ارتشاء، جعل در اسناد رسمی و انتقال مال متعلق به‌غیر بازداشت شدند.

بازداشت باند پرجمعیت جعل اسناد توسط قوه قضاییه

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.