هشدار؛ وضعیت کرونا در این شهرستان نگران کننده است!

دکتر افشین دلشاد در گفت و گو با ایسنا، اظهارکرد: طرح خانه به خانه واکسیناسیون کرونا و استقرار کیوسک واکسیناسیون برای این شهرستان به شکل ویژه انجام شد  اما مورد اقبال مردم قرار نگرفت.

وی با اشاره به روند واکسیناسیون و با بیان اینکه پوشش واکسیناسیون در استان همگن نیست، اضافه کرد: برخی از شهرستان ها مانند گرمه پوشش واکسیناسیون روستایی (تقریبا ۱۰۰ درصد) بسیار بالاست، اما واکسیناسیون روستایی مرکز استان پایین تر است.

دلشاد افزود: پوشش واکسیناسیون گرمه و جاجرم در استان از معدل استان بالاتر است و این امر موجب صفر شدن آمار مرگ و میر ناشی از بیماری کرونا در این دو شهرستان شده است.

وی با بیان این که ۹۱.۵ درصد جمعیت شهری بالای ۱۸ سال استان نوبت اول و ۶۷.۵ درصد نوبت دوم واکسن را دریافت کرده اند، اعلام کرد:۸۹.۱ درصد جمعیت ۱۵ تا ۱۸ سال با دز اول و ۵۱.۴ درصد این گروه سنی با دز دوم واکسینه شده اند.

این مقام مسئول گفت: ۹۴.۵ درصد گروه سنی ۱۲ تا ۱۵ سال شهری نوبت اول و ۴۲.۲ درصد این گروه سنی نیز نوبت دوم واکسن را دریافت کرده اند.

وی افزود: ۸۲.۷ درصد جمعیت شهری و روستایی بالای ۱۸ سال، ۷۹.۱ درصد جمعیت ۱۵ تا ۱۸ سال و ۸۵ درصد جمعیت ۱۲ تا ۱۸ سال تاکنون واکسینه شده اند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با اشاره به تدوین برنامه های جدید جهت ارتقاء واکسیناسیون در استان، ابراز کرد: طرح جدید جهت لکه گیری واکسیناسیون در مناطق شهری و روستایی تهیه است.

وی افزود: در این طرح تمام مراقبان سلامت در پایگاه های سلامت باید بر اساس سامانه سیب افراد واکسینه نشده را شناسایی و سپس مراقبین سلامت به آن ها مشاوره تلفنی ارائه می کنند.

دکتر دلشاد ادامه داد: از ظرفیت پزشک و روانشناس مرکز نیز برای اقناع این شهروندان استفاده می شود و اگر باز واکسیناسیون انجام نشد، با استفاده از ظرفیت بسیج و معتمدین محلی و با رجوع به منازل رضایت این افراد جلب می شود.

وی خاطرنشان کرد: در صورت عدم رضایت این افراد برای مراجعه به مراکز واکسیناسیون، با آماده شدن واحدهای لجستیک و همکاری بسیج و هلال احمر واکسیناسیون در منازل این افراد انجام می شود.

این مقام مسئول با اشاره به انجام طرحی مطالعاتی که دانشگاه استان درخصوص شناسایی دلایل عدم استقبال از واکسیناسیون انجام داده است، افزود: عمده دلایل عنوان شده واکسن هراسی است و تنها چهار درصد دلایل دیگری را اعلام کرده اند.

وی گفت: از اول مهر ماه روند بیماری در استان بررسی شده است و طبق این بررسی در ۲ هفته گذشته بستری و بستری مثبت در کل استان تغییری نکرده، اما شهرستان شیروان در بستری و بستری مثبت روند افزایشی داشته است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.