کاهش ۱۲ درجه‌ای دما در برخی استان‌های کشور

سازمان هواشناسی با هشدار نسبت به افزایش آلودگی هوا در ۵ استان از آغاز بارش برف و باران و کاهش تا ۱۲ درجه‌ای دما در برخی استان‌ها طی روز سه شنبه خبر داد.

بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و آیند‌ه‌نگری سازمان هواشناسی طی 2 روز آینده برای شهرهای صنعتی و پرجمعیت تهران، اصفهان، اراک و مشهد افزایش آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا پیش بینی شده است. بعدازظهر دوشنبه در برخی مناطق از استان‌های کرمانشاه،‌کردستان، زنجان، همدان و لرستان بارش پراکنده گاهی وزش باد روی می‌دهد.

روز سه شنبه با ورود سامانه بارشی در غرب، جنوب غرب، مناطق مرکزی کشور از جمله استان‌های اصفهان و یزد، شمال شرق، استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز، سواحل دریای خزر، اردبیل و برخی مناطق استان‌ آذربایجان شرقی با رش باران، وزش باد و گاهی رعدوبرق پیش بینی شده است. در مناطق سردسیر و مرتفع این مناطق بارش‌ها به شکل برف است.

روز چهارشنبه فعالیت سامانه بارشی در مرکز،‌شرق، شمال شرق، شرق سواحل دریای خزر،‌زاگرس مرکزی شامل استان‌های چهارمحال و بختیاری، لرستان، غرب و جنوب غرب اصفهان است و به تدریج سامانه بارشی اواخر وقت چهارشنبه از کشور خارج می‌شود. پنجشنبه در بیشتر مناطق کشور جو آرام و آسمانی آفتابی پیش بینی شده است.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی روزهای سه شنبه و چهارشنبه در سواحل دریای خزر کاهش 5 تا 10 درجه، در استان اردبیل کاهش 6 تا 12 درجه، دامنه‌های جنوبی البرز 4 تا 8 درجه و شمال شرق 5 تا 12 درجه‌ای دما پیش بینی شده است.

توصیف سامانه: پایداری هوا

زمان شروع: یکشنبه 1400/08/23

زمان پایان: دوشنبه 1400/08/24

نوع مخاطره: افزایش شاخص آلودگی و کاهش کیفیت هوا

منطقه اثر:

یکشنبه 1400/08/23 : اراک، اصفهان، تهران و کرج.

دوشنبه 1400/08/24 : اراک، تهران، کرج، اصفهان و مشهد

اثر مخاطره: کاهش کیفیت هوا تا حد ناسالم برای گروه‌های حساس و در صورت عدم کنترل منابع آلاینده (ثابت و متحرک) ممکن است کیفیت هوا در بعضی ساعات تا حد ناسالم برای تمام گروه‌ها، به‌ویژه در مناطق صنعتی و پرتردد کاهش یابد.

توصیه: اجتناب از رفت و آمدهای غیر ضروری به مراکز شهرها برای افراد سالمند و خردسال و بویژه افراد با سابقه بیماری قلبی و ریوی، اجتناب از فعالیت های ورزشی در سطح شهر، مدیریت بهینه در استفاده از سوخت و زمان فعالیت واحدهای صنعتی.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.